سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل:

آمریکا در حال مسلح‌کردن مخالفان برای حمله نظامی به ونزوئلا است

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل اعلام کرد آمریکا با مسلح‌کردن عناصر فراری در حال تشکیل گروهی موسوم به «ارتش آزادی‌بخش ونزوئلا» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد می‌گوید آمریکا برای حمله نظامی به این کشور در حال تشکیل گروهی موسوم به «ارتش آزادی‌بخش ونزوئلا» است.

ساموئل مونکادا با اشاره به اینکه این اقدام بخشی از طرح‌های آمریکا برای اجرای عملیات مخفی در ونزوئلا است تصریح کرد «واشنگتن در حال مسلح کردن گروهی موسوم به ارتش آزادی‌بخش ونزوئلا است تا این افراد فراری را برای حمله به ونزوئلا از طریق مرز کلمبیا آماده کند.»

این اظهارات سفیر ونزوئلا در سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور از احتمال گزینه حمله نظامی برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خبر داده بودند.

آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۱۱ نیز برای سرنگونی دولت قانونی سوریه بدون مداخله نظامی مستقیم با تجهیز و مسلح‌کردن انواع گروه‌های تروریستی و مزدور خارجی در قالب «ارتش آزادی‌بخش سوریه» و ورود آن‌ها به خاک سوریه این کشور را بیش از ۷ سال درگیر جنگی خانمانسوز کردند.


بیشتر بخوانید: مخالفان مادورو انبار مواد غذایی را به آتش کشیدند


خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت نیکلاس مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.