سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش برف در ارتفاعات جاده‌های چالوس و هراز / آمدوشد بدون زنجیر چرخ در این جاده‌ها ممنوع

رییس پلیس راه مازندران از بارش شدید برف و لغزندگی ارتفاعات جاده‌های هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه بارش برف از دیروز در ارتفاعات استان آغاز شده بود، گفت: هم اکنون بارش شدید برف در ارتفاعات کرج – چالوس و هراز محدوده امامزاده هاشم گزارش شده است.

وی افزود: به دلیل نشست برف در ارتفاعات و لغزندگی سطح جاده‌های کرج - چالوس و هراز، هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در این جاده‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه ارتفاعات جاده کرج – چالوس محدوده، ولی آباد و کیاسر مه گرفته است و رانندگان از دیدکافی بهره‌مند نیستند، افزود: رانندگان هنگام رانندگی در طول روز و در شرایط هوای مه آلود از نور پایین استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیرو‌های راهداری در مسیر‌ها و گردنه‌های برفگیر مستقر و مشغول نمک پاشی و بازگشایی مسیر از برف هستند، گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده رانندگان با احتیاط و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های راهداری، هم اکنون از لحاظ شرایط آب و هوایی جاده‌های کناره و نور، رامسر، نوشهر، محمودآباد و آمل بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: آمد و شد خودرو‌ها در حال حاضر در جاده‌های هراز، سوادکوه، چالوس، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

سرهنگ قدمی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به برودت هوا و بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها، از سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ برای پیشگیری از مشکلات سفر مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه ورود انواع کشنده‌های سنگین شامل تریلر، کامیون و کامیونت به جاده چالوس و هراز از ساعت ۸ صبح امروز ممنوع شد و عصر امروز نیز جاده چالوس – کرج برای سهولت در آمدوشد خودرو‌ها یکطرفه می‌شود.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی درباره وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه این استان را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/آ

آخرین وضعیت جاده‌های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.