سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر جرمی هانت به منطقه برای بررسی روند صلح یمن

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس برای شتاب بخشیدن به روند صلح در یمن، بزودی راهی عمان، عربستان سعودی و امارات می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد جرمی هانت، وزیر خارجه این کشور برای شتاب بخشیدن به روند صلح در یمن، بزودی راهی عمان، عربستان سعودی و امارات می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد نوشت سفر وزیر خارجه بخشی از دیپلماسی انگلیس برای تقویت روند صلح یمن است. بحث‌های جرمی هانت مبتنی بر نشست وزیران خارجه چهار کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی، انگلیس، و آمریکا خواهد بود که وی سیزدهم فوریه ریاست آن را برعهده داشت. نخست وزیر انگلیس به تازگی از کمک جدید ۲۰۰ میلیون پوندی کشورش به یمن خبر داد.

وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر خود گفت: در روز‌های آتی به عربستان سعودی، عمان و امارات متحده عربی سفر خواهم کرد تا به روند صلح در یمن شتاب بیشتری ببخشم. هدفم تلاش بر مبنای توافق به دست آمده در استکلهم در ماه دسامبر است که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد. روند صلح امکان کاهش پایدار درگیری‌ها را در حدیده فراهم کرده است. اما باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. من در گفتگوهایم با جنبش انصارالله و دولت (مستعفی و فراری) یمن از همه طرف‌ها خواهم خواست بر اساس توافق در استکهلم، روند عقب نشینی را تسریع و جریان کمک‌های بشردوستانه را تضمین کنند.

دور کردن این نیرو‌ها از بنادر برای جلوگیری از بازگشت درگیری ها، فراهم کردن زمینه برای دور بعدی گفتگو‌های صلح، و تضمین امکان تحویل کمک‌های بشردوستانه به افرادی که بیش از همه نیازمند آن هستند، لازم است.

انگلیس در حالی مدعی کمک به روند صلح یمن است که در کنار آمریکا از بزرگترین تامین‌کنندگان سلاح عربستان سعودی به شمار می‌رود. تسلیحاتی که ریاض از آن‌ها در جنگ یمن و کشتار مردم این کشور استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.