سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت در زاهدان:

نگاه ویژه‌ای در حوزه صنعت ومعدن به سیستان وبلوچستان وجود دارد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: دولت تدبیر و امید بویژه این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی صنعتی و معدنی این استان معطوف شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروه حمایت و توسعه طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی سیستان وبلوچستان در سرسرای استانداری این استان اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای سیستان وبلوچستان کار گروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می‌کند نگاه به مزیت‌ها و توانمندی‌های آن منطقه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پتانسیل‌های بی نظیر سیستان و بلوچستان به ویژه معدن اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت بسیار مناسبی از مواد معدنی آنتیموان دارد که در نوع خود در کشور بی نظیر است و باید بنحو شایسته‌ای از آن بهره برداری کرد.

زرندی اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان دسترسی به مرز‌های زمینی و آب‌های آزاد است که می‌تواند در صادرات مواد معدنی نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت و متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن کار‌های خوبی شکل گرفته و برنامه‌های مناسبی در دستور کار است که بحمد الله شاهد موفقیت‌های این حوزه خواهیم بود.

زرندی تصریح کرد: از آنجایی که حوزه صنعت سیستان وبلوچستان ضعیف است باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد واحد‌های مختلف صنعتی و فرآوری موادمعدنی و ... این حوزه را تقویت کرد.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام و فعال سازی کارگاه‌های غیر فعال را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت بندی انجام شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که متاسفانه تاکنون از آن‌ها استفاده نشده است.

حبیب‌الله دهمرده ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم، اما بدون بهره برداری در حوزه سیستان تایر هامون است که با توجه به قول‌های بسیاری که داده شده تا کنون به نتیجه نرسیده و مردم این منطقه را در برآورده شدن خواسته هایشان ناامید کرده است.

وی بیان کرد: مردم سیستان با مشکلات زیادی از جمله اشتغال رو برو هستند که بهره برداری از این طرح‌ها می‌تواند روزنه امیدی برای امرار معاش جوانان این منطقه باشد.

انتهای پیام /ع

باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.