سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اظهار نظری شگفت انگیز مطرح شد؛

امکان زندگی انسان در پایگاه‌های شناور فضایی

پیشرفت های علمی و دستیابی به اعماق فضا تا به آنجاپیش خواهد رفت که روزی انسان‌ها زمین را ترک و در پناهگاه‌های شناور در منظومه شمسی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جف بزوس بنیانگذار فروشگاه اینترنتی آمازون و ثروتمندترین مرد جهان در اظهار نظری شگفت انگیز اعلام کرده است روزی در آینده بیش از یک تریلیون انسان می‌توانند در سراسر منظومه شمسی و در پایگاه‌های شناور فضایی زندگی کنند.
 

این سرمایه گذار که اکنون شرکت بلو اوریجین را راه اندازی کرده است و طرح ارسال توریست به لبه فضا با پرتابی عمودی را دردست اجرا دارد اعلام کرده است در آینده انسان‌ها در پایگاه‌های فضایی در سراسر منظومه شمسی زندگی خواهند کرد به جای اینکه برروی سیاره‌ها قدم گذارند.
 
بزوس اعتقاد دارد بیش از یک هزارمیلیارد انسان می‌توانند در سراسر منظومه شمسی زندگی کنند و به این ترتیب انسان‌های بسیاری می‌توانند به جای زندگی در زمین در پایگاه های فضایی خانواده تشکیل دهند.
 

مقام‌های شرکت بلو اوریجین در تلاش هستند تا افزون برامکان سفر توریستی به لبه فضا، تا سال ۲۰۲۳ یک کاوشگر رباتیک به کره ماه ارسال کنند.
بزوس برای اجرای طرح‌های فضایی خود سالانه مبلغی افزون بر یک میلیارد دلار را صرف پروژه‌های فضایی می‌کند. محل درآمد شرکت بلواوریجین ازمحل خرید‌های مشتریان از سایت فروشگاه اینترنتی آمازون است که به ازای هرخرید مبلغی برای بلواوریجین صرف می‌شود.
 
با توجه به رشد جمعیت کره زمین و نبود میزان کافی منابع برای زندگی تمامی ساکنان درسال‌های آینده، سفر از زمین و زندگی درکولونی‌های فضایی راهکاری مفید برای زندگی و بقای انسان هاست.
 

در سایر سیاره‌ها و سیارک‌های منظومه شمسی منابع غنی از سنگ‌های معدنی وجود دارد که می‌توان با استخراج آن‌ها زمینه تولید قطعات یدکی مورد نیاز را تهیه کرد.
 
به گفته بزوس، منابع معدنی در سایر سیاره‌ها و سیارک‌های منظومه شمسی قیمتی بسیار پایین تر نسبت به زمین دارد و حتی حفاری می‌تواند به وسیله ربات‌ها انجام شود.
 

بزوس اعتقاد دارد باید سفینه فضایی ساخته شود که قابلیت استفاده دوباره را داشته باشد، هزینه سوخت آن مناسب باشد و از ایمنی کافی برای سرنشینان بهره‌مند باشد تا بتواند علاقه‌مندان به زندگی درفضا را به پایگاه های فضایی شناور ببرد.
 
دریک نظر سنجی بین المللی که به تازگی برگزار شده است بیشتر انسان‌ها تمایلی به ترک کره زمین برای همیشه نداشته اند و دوست دارند پس از ماجراجوایی درفضا به کره آبی بازگردند.
منبع: mirror
انتهای پیام/

زندگی بیش از یک تریلیون انسان در پایگاه‌های شناور فضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.