سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف تازه در منظومه شمسی!

به گفته یکی از ستاره‌شناسان مشهور، یک جسم جدید در دورترین بخش منظومه شمسی ما کشف شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منظومه شمسی مملو از شگفتی‌هاست و با توجه به اینکه دانشمندان سال‌هاست درمورد آن تحقیق می‌کنند، اما هنوز هم ناشناخته‌های فراوانی در آن وجود دارد که کشف آن‌ها گاهی دانشمندان را انگشت به دهان می‌کند.


بیشتربخوانید: کشف دو سیاره جدید توسط ناسا +تصاویر


ستاره‌شناسان در مطالعه اخیرشان موفق به شناسایی دورترین جسم منظومه شمسی شدند که ممکن است ۱۴۰بار دورتر از خورشید و زمین باشد.

به گفته یکی از ستاره‌شناسان مشهور، یک جسم جدید در دورترین بخش منظومه شمسی ما کشف شده است. این ستاره‌شناس جسم مذکور را FarFarOut نامید.  درحال حاضر رکورد دورترین جسم منظومه شمسی در دست یک سیاره کوتوله به نام VG۱۸، ۲۰۱۸ است که ۱۲۰بار دورتر از خورشید و زمین است و دسامبر سال گذشته توسط دکتر «اسکات شپارد» از موسسه تحقیقات کارنگی در واشنگتن دی‌سی و تیم او شناسایی شد.

سیاره کوتوله در تعریف اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی جرمی دارای چهار ویژگی زیر است: در مداری به دور خورشید می‌گردد، آنقدر جرم دارد تا خودگرانی آن بر نیرو‌های جسم صلب غلبه کند وجسمی با تعادل هیدرواستاتیک (تقریبا گرد) به وجود آید، تمام مسیر (مدار) خود را از اجرام ریز و درشت جارو نکرده (آن‌ها را جذب یا دفع نکرده) و قمر یک سیاره نیست. این جسم به دلیل فاصله زیادش با خورشید به Farout نیز شناخته می‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

دورترین جسم منظومه شمسی چیست؟

برچسب ها: اخبار علمی ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.