سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا کاهش می‌یابد/کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات باشند

بررسی نقشه‌های هواشناسی از کاهش محسوس دما در استان بوشهر خبر می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به پیش بینی هواشناسی با خروج سامانه بارشی از فردا، شاهد کاهش دما در استان بوشهر خواهیم بود و این روند تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 بارش باران که از دیروز (چهارشنبه) آغاز شده بیشتر نقاط جنوبی استان را در برگرفته به طوری که براساس گزارش هواشناسی تا ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه) در جم ۱۸/۱، دیر ۱۰/۵، عسلویه ۶/۱، گناوه ۲/۱، برازجان ۱/۸، بوشهر۰/۸ و خارگ ۰/۸ میلیمتر باران باریده است.
در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ادامه بارش پراکنده باران تا پایان امروز خبر داد، اما پیش بینی کرد، از اوایل وقت فردا (جمعه) با تقویت سامانه بارشی، باران گاهی به صورت رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد از قسمت‌های شمالی استان آغاز شود و در ادامه سایر مناطق نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

فرج الله شکوهی پور با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد، افزود: فردا به دنبال خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، سرعت وزش باد شمال غربی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و افزون بر اینکه خلیج فارس مواج می‌شود، دمای هوا نیز تا اوایل هفته پیش رو به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با تـداوم وزش متناوب باد، خلیج فارس شنبه و یکشنبه طوفانی خواهد بود و پیش بینی می‌شود سرعت باد فردا بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز در برخی ساعات به بیش از سه متر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: توصیه می‌شود در این مدت، تا آنجا که امکان دارد از تردد‌های دریایی غیر ضروری اجتناب شود و هنگام رفت و آمد‌های دریایی موارد ایمنی مد نظر قرار گیرد.

شکوهی پور با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان از فردا و ادامه این روند تا یکشنبه هفته آینده، درباره ایجاد تنش دمـایی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق مرتفع و غیر ساحلی استان هشدار داد.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۰، جزر دریا ساعت ۰۹:۳۲ و مد دوم دریا ساعت:۱۶:۵۴ خواهد بود.

انتهای پیام/م

هوای استان بوشهر سرد می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.