سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماشین پرنده برای سفر‌های جاده‌ای ساخته می‌شود

ماشین پرنده با ظرفیت ۵ سرنشین بوسیله یک استارت آپ استرالیایی در حال طراحی و ساخت است که قابلیت تبدیل شدن به هواپیما دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک استارت آپ استرالیایی در حال طراحی و ساخت نمونه ماشین پرنده الکتریکی است که قابلیت تبدیل شدن به هواپیما دارد، این وسیله با نام road-drivable VTOL flying car برای سفر‌های جاده‌ای بلند و نیز پرواز، به وسیله مهندسان شرکت Macchina Volantis درحال ساخت است.
 
ماشین پرنده الکتریکی دارای ۵ محل استقرار سرنشین است و می‌تواند به ۲ حالت پرواز و حرکت برسطح جاده مورد استفاده قرار گیرد.
 

اکنون شرکت‌های مختلفی در دنیا از جمله بوئینگ و ایرباس در حال طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه هواپیما‌های الکتریکی کوچک به منظور استفاده به شکل تاکسی درشهر‌های مختلف دنیا هستند، اما استارت آپ استرالیایی درحال ساخت هواپیمایی الکتریکی است و به گفته سازندگان آن امکان استفاده از این وسیله در عصر حاضر وجود دارد.
 

در جاده سرعت حرکت خودرو حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت است و به هرمسافر اجازه می‌دهد تا ۲۵ کیلوگرم وسیله با هواپیما حمل کند.
 
بال‌های خودرو قابلیت جمع شدن دارد و به این ترتیب در هر پارکینگ می‌توان آن را پارک کرد؛ در زمان پرواز، هواپیما می‌تواند با سرعت ۲۷۸ کیلومتر برساعت حرکت کند و مسافتی افزون بر ۱۶۰۰ کیلومتر را بپیماید.

چتربالستیک، برگ برنده مسافران در زمان سقوط هواپیمای الکتریکی

در این وسیله ۱۲ موتور مجزا وجود دارد و نیز نوعی چتر نجات (Ballistic parachutes) در آن تعبیه شده است که در زمان فرود اضطراری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این چتر نجات مشابه چتر‌هایی است که در هواپیما‌های بدون سرنشین کوچک به کار می‌روند.
 
سازندگان این ماشین پرنده اعلام کرده‌اند مسافران به ویژه راننده و خلبان وسیله باید به خوبی توانایی هدایت وسیله را داشته باشند هرچند که این وسیله قابلیت هدایت خودران از مبدا تا مقصد را دارد.
 

از جمله دیگر طرح‌های سازندگان خودروی پرنده کم کردن زمان تبدیل از خودور به هواپیما است، همچنین افزایش ایمنی در زمان نقص فنی و سقوط هواپیما نیز ازجمله دیگر هدف‌های سازندگان است.
 
پس از تبدیل به هواپیما، خلبان به یک باند برای فرود نیاز دارد. سازندگان خودرو الزام گذراندن دوره ۴۰ ساعته آموزش خلبانی را برای افراد خواهان رانندگی با این وسیله نقلیه کافی می‌دانند.
 
منبع:Newatlas
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.