سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیم پور ازغدی:

کسی تا به امروز به جامعیت امام وجود نداشته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:امام نه به عنوان شخص، بلکه به عنوان شخصیتی فکری، انسانی بی نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب گفت: معتقد هستم تا به امروز کسی به جامعیت امام وجود نداشته است و ایشان عنصری تک بعدی نبوده اند.

وی با بیان این که نسل فعلی باید بداند چه نیاز‌هایی به امام دارد، تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند حرکت انقلاب و استقلال به نفع آن‌ها بوده است و موضوع انقلاب اسلامی، مسئله انقلاب آن‌ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امام را فیلسوفی عارف، محدث و شجاع خواند و گفت: امام باید به عنوان الگو و استاد اخلاق، شجاعت و سیاستمدار به نسل جدید شناخته شود.

رحیم پور ازغدی افزود: انسان شناسی امام این است که وجود انسان در سه مرتبه عقلی، خیالی و طبیعی مندرج است که باید به خوبی شناخته شود.

وی تصریح کرد: امام، انسان‌های بالفعل را انسان می‌شمارد و ما بقی انسان‌ها را در سطح طبیعت و حیوانیت می‌داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئله فقهی، بعد دیگر امام است، گفت: امام درباره معصومین از ولایت تکوینی و تشریعی سخن می‌گوید و بعد عرفانی آن‌ها را در نظر گرفته و امام در موارد غیرتعبدی و غیرتاسیسی، حکم عقل را جدی می‌گیرد، اما در موارد تاسیسی متعبد محض است.

رحیم پور ازغدی ماکیاولیسم را گذار از دین به سکولاریزم و نیز خمینیسم را حرکتی از سکولاریسم به دین عنوان کرد و افزود: امروز رنسانس جدیدی رخ داده است، گفتمان ماکیاولیستی شکست خورده است و سیاستمداران در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند و برای جلوه دادن دینداری خود مسابقه می‌گذارند.
 
انتهای پیام//م.ن
 

پاسخگویی به نیاز دانشجو وظیفه اصلی اساتید است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.