سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها در قم مطرح کرد؛

ضرورت تولید گیاهان دارویی در کشور/حوزویان در استان ها برای حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت:حوزویان برای کمک به سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان‌ها به یاری این سازمان بیایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی نژاد،نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز پنجشنبه در گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: از حوزویان می‌خواهیم برای کمک به سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان‌ها به یاری این سازمان بیایند.

وی مراتع و آبخیزداری، انفال، منابع طبیعی و منابع ملی را چهار عرصه مورد تاکید سازمان جنگل‌ها دانست و گفت: جنگل، بهداشت و فقرزدایی به عنوان برنامه‌های جهانی در دستور کار تمام دولت‌ها قرار دارد که مدیریت و حراست از جنگل‌ها و مراتع تاثیر مستقیمی بر ۲ مولفه بهداشت و فقرزدایی دارد.

 حجت الاسلام طباطبایی نژاد همچنین با تاکید بر تولید گیاهان دارویی در کشور گفت: تولید این گیاهان علاوه بر اشتغالزایی، موجب گسترش سلامتی در جامعه می‌شود که نمونه‌های موفقی در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید بیانیه رهبر معظم انقلاب را جدی گرفت گفت: این بیانیه چراغ راه انقلاب اسلامی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم نیز در این گردهمایی با بیان اینکه یک هزار آیه از قرآن کریم پیرامون منابع طبیعی است گفت: یک ششم این کتاب آسمانی مربوط به حفظ منابع طبیعی است که نشان از توجه ویژه اسلام نسبت به منابع طبیعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خاک، با تاکید بر اینکه دین پاسخگوی همه نیاز‌های بشر می‌باشد افزود: نقش روحانیان در تبیین حفاظت و حراست از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع بسیار کلیدی است وباید بیش از گذشته به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام /ش

گردهمایی روحانیان  قم با هدف حفاظت از منابع طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.