سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اسبق رسانه ملی در مراسم چهارمین کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران:

تا وقتی مردم مشکل معیشتی دارند، نقاط قوت را هم نمی‌بینند/ رهنمودهای رهبری تعیین کننده و راهبردی است

ضرغامی گفت: زمانی که مردم مشکل معیشتی دارند، نقاط قوت را هم نمی‌پذیرند، ما در مقاطع مختلف با این مشکلات مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم چهارمین کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی که صبح امروز پنجشنبه 9 اسفندماه برگزار شد، گفت: اگر برای کارهایی که می کنید قصد قربت کنید و اگر پایمردی و مقاومت داشته باشید، بدانید که نتیجه دلخواه را خواهید گرفت. کار تشکیلاتی نباید فصلی باشد، مثل کارگری که هر فصل جداگانه می‌کند.

وی افزود: کار تشکیلاتی دو ویژکی دارد؛ اشتراک عقلانی یعنی زمانی که دو فرد در حوزه نظری مشابه دارند و افزایش توانمندی در حوزه رفتار و اقدام هم ویژگی بعدی است که هر کس این دو ویژگی را درک کرد، رشد کرده است. در حوزه عمل هم زمانی که عده ای با هم کار می‌کنند برکات زیادی دارد و من از جوانان استدعا دارم به این موضوعات توجه کنند.

ضرغامی تصریح کرد: وقتی اوضاع به هم می ریزد نقاط قوت ما را نقاط ضعف می دانند، دیروز در جلسه‌ای بحث این بود که مردم وقتی مشکلاتی مثل معیشت پیدا می کنند وقتی به آنها نقاط قوت گفته می شود، نقاط قوت را ضعف تلقی می کنند و یا آن را نمی بینند. چون بسترمان به سمتی رفته که مردم گرفتارند و نمی خواهند چیزی را قبول کنند و دائما نقاط قوت به آنها گفته می شود. نقطه قوت را قبول نمی کنند و به عکس آن بدل می،شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ادامه داد: بعضی از آقایان روحانیون وقتی در محلات می‌خواهند مردم را نصیحت کنند می‌گویند ما کاری با حکومت نداریم. این یعنی برائت جستن از حکومت که امروز شده یک امتیاز و این واقعا بد است. دیروز در یک جلسه ای بحث شد مبنی بر اینکه زمانی که مردم ما مشکل معیشتی دارند، نقاط قوت را هم نمی‌بینند، ما در مقاطع مختلف تاریخ و زمان فتنه هم با این مشکلات مواجه بودیم.

ضرغامی اظهار کرد: سعی کنید در بیان حق و اعتقاد به حق مستقل باشید، استقلال هزینه دارد، تا شجاعت استقلال وجود نداشته باشد فرد نمی‌تواند نظر خود را بگوید که متاسفانه الان برخی ها عادت کرده اند به آقا اجازه و دچار ایمان دستوری شده اند.  برخی از مدعیان دین داری متوجه نیستند که ایمان، دستوری نمی‌شود و نمی‌شود منتظر دستور از بالا باشیم. آن کسانی که نمی‌خواهند استقلال داشته باشند، اما هزینه ندهند، مسیرشان به جایی نمی‌رسد، چون حتما جریان های قدرت و ثروت سد راهآنها می‌شوند تا حرف حق به گوش مردم نرسد، زیرا ابزارهای فراوانی هم دست دارند.

رئیس اسبق رسانه ملی افزود: ابزار های فراوانی نظیر فضای مجازی برای تبلیغات داریم، مقداری شجاعت هم می‌خواهد که بتوان هزینه های استقلال را داد، همانطور که جمهوری اسلامی برای دوران استقلال خود هزینه میپردازد چرا که ماهم مبنای شعارمان استقلال بوده است. به گفته رهبری معظم انقلاب استقلال دستاورد بزرگ ملت ایران است و دنیای مقاومت حاصل همین دکترین استقلال جمهوری اسلامی ایران بوده و دنیا نگاهش به ماست که این محوریت مقاومت ایجاد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.