سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی همایش ملی کتاب سال بانوان:

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ملی کتاب سال بانوان

حجت الاسلام پارسانیا گفت:بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش رسید و ۱۱ گروه علمی ارزیابی آثار را بر عهده داشتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام پارسانیا،دبیر علمی همایش ملی کتاب سال بانوان صبح پنج‌شنبه در این همایش که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد،با اشاره به این که بیش از ۵۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه این همایش رسید گفت: ۱۱ گروه علمی ارزیابی آثار را بر عهده داشتند، به طوری که بعد از ارزیابی اولیه، ۳۳ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت که امروز از میان از صاحبان ۴ اثر برگزیده، ۴ اثر شایسته تقدیر و ۴ نفر هم در حوزه زن و خانواده قدردانی شد.

وی افزود:از نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران و حرکت اسلامی جامعه ایران حضور بانوان در حرکت‌های اجتماعی مانند مشروطه و جریان انقلاب اسلامی ایران بود.

 دبیر علمی همایش ملی کتاب سال بانوان ادامه داد: انقلاب با یک شیوه و روش نوینی پدید آمد و همه روش‌های مبارزه و علیه انقلاب ایران در قرن بیستم، ناکارآمد بود چرا که حضور همگانی مردم و بانوان نگذاشت این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام حمید پارسانیا افزود: انقلاب اسلامی ایران در عرصه توسعه آموزش عالی و حضور بانوان موفق بوده است؛ برخی از تحلیلگران با نگاه به دنیای غرب و واقعیت فرهنگ غرب، معتقد بودند که این دو عامل آسیب انقلاب خواهد شد و مانع شکل‌گیری جامعه دینی و تداوم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: انقلاب در شیوه مبارزه و رویکرد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی نوآوری داشت؛ هم‌چنین در هویت علمی و عرضه آن به جامعه و هویت بخشی به انسان‌ها و بانوان نوآور است.

حجت الاسلام پارسانیا با اشاره به اینکه حضور بانوان و علم‌آموزی در تناقض و تزاحم با انقلاب نیست بلکه از عوامل تداوم انقلاب است، یادآور شد: همایش کتاب سال بانوان حضور بانوان و علم را فراهم کرده تا نشان دهیم که انتخاب این همایش تلاشی برای مقابله با ظلمی است که بر بانوان در گذشته و جهان امروز می‌گذرد.

انتهای پیام/ش

همایش ملی کتاب سال بانوان در قم

برچسب ها: حوزه علمیه ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.