سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشم روشنی مجلس به بخش نوسازی مدارس

در مجلس اعتبار ویژه‌ای جهت نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

 بیکی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس  خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب اخیر در مجلس اضافه شدن اعتباری ویژه و خاص به بخش نوسازی مدارس بوده است که استان ما نیز از این اعتبارات برخوردار خواهد بود.
 
وی افزود: برای سال آینده سهم اعتبارات نوسازی از قبوض یا عوارض گاز از ۲۰ درصد ۵۰ درصد رسید که جهت گرمایش مدارس، تجهیزات جایگزین گرمایشی و تجهیزات کمک آموزشی از آن استفاده خواهد شد.
 
 بیکی با اشاره به دومین اعتبار ویژه در حوزه نوسازی مدارس گفت: همچنین در مجلس هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مردمی تصویب شد که از محل این اعتبارات ساخت پروژه های بزرگی نظیر حیات طیبه های بیرجند وقاین رقم قابل توجهی است.
 
 مدیر نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پروژه حیات طیبه بیرجند حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار  پیش‌بینی شد افزود: این پروژه در منطقه مهر شهر بیرجند فعال است و امیدواریم تا یک سال و نیم آینده به پایان برسد، بنابر این چنانچه مردم و خیرین حدود ۴۰ درصد از پروژه ها ی نوسازی را برعهده بگیرند، مابقی آن را تامین خواهیم کرد.
 
  وی با بیان تخریبی بودن حدود ۱۴ درصد کلاس‌های درس در استان گفت: این رقم به نسبت به میانگین کشوری پایین است اما باید تلاش کنیم تا با کمک خیرین و اعتبارات دولتی این میزان درصد را به صفر برسانیم.
 
بیگی در خصوص نیاز به مقاوم سازی مدارس، انجام عملیات ساختمانی و تلاش بیشتر در این حوزه افزود: حدود ۴۸ درصد مدارس سطح استان به مقاوم سازی نیاز دارد.
 
 مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با اشاره به سهم اعتبارات ملی در حوزه نوسازی بیان کرد: در این خصوص امسال رشد بسیار خوبی داشتیم که به نسبت سال گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است.
 
 وی همچنین در خصوص سهم اعتبارات استانی نوسازی مدارس گفت: امسال در این زمینه رشد قابل توجهی نداشتیم و تاکنون از این محل  ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.
 
انتهای پیام / ط آ

تصویب هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مردمی 

 
 
 
برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.