سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

مدیریت فن‌آوری و ارتباطات در جمعیت هلال احمر نیازمندتوجه بیشتری است

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت مدیریت فن‌آوری و ارتباطات در جمعیت هلال احمر نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر در گردهمایی علمی، کاربردی معاونان منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در مشهد، گفت: خوشبختانه وضعیت آگاهی‌ها در جامعه ما بالا رفته و پیگیری اهداف سازمانی باید در راس برنامه‌های ما باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر مهمترین منابع در سازمان‌ها را منابع انسانی دانست و گفت: پس از منابع انسانی، منابع مالی در اولویت بعدی است و گاهی حتی یک نیروی اندیشمند و مولد می‌تواند سرنوشت خوبی را برای سازمان ما رقم بزند و فرآیند‌های جذب نیرو‌ها و مدیریت منابع انسانی در جمعیت هلال احمر می‌بایست براساس اصل شایسته سالاری باشد.

پیروی سازماندهی مردم در عرصه‌های ماموریت هلال احمر و هنگام بروز حوادث را لازم دانست و افزود: جمعیت هلال احمر می‌بایست علاوه بر امداد و نجات در سایر قسمت‌های ماموریت کاری خود مانند جوانان، داوطلبان، درمان و حوزه آموزش همگانی هم فعال باشد و برای تغییر بهینه و کیفی‌سازی فعالیت‌ها باید در راستای اهداف جمعیت هلال احمر، برنامه داشته باشیم.

وی گفت: ماموریت‌های جدید در جمعیت هلال احمر، ساختار متناسب می‌طلبد و در این راستا باید قدرشناس داوطلبانی که در خط مقدم ارتباط با مردم بوده و خدمات متنوع و عام‌المنفعه انجام می‌دهند باشیم.

عدالت‌محوری در ارتقای منابع انسانی ضروری است

سیدحسین دشتی  خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر کشور هم در ادامه این همایش گفت: عدالت‌محوری در تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی ضروری بوده، چرا که هر سیستم و سازمان اداری در نظام آینه تمام نمای نظام و کشور است.
 
وی افزود: مدیریت منابع انسانی شغل محسوب نمی‌شود و این همایش برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها میان خزانه‌داری و منظومه معاونین منابع انسانی و وحدت رویه در پشتیبانی بسیار حایز اهمیت است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه فربه شدن هر سازمان گاهی منجر به خلل در برنامه هاست و بنابراین ما نیز نیازمند اصلاح برخی مسایل و رویکرد‌ها هستیم، افزود: در جمعیت هلال احمر به آیین نامه‌ها و ساز و کار‌های جدید و رویکرد ویژه برای رسیدن به پویایی بیشتر نیازمندیم.

دشتی خاطرنشان کرد: تغییر و دگرگونی بهینه در سازمان‌ها ضرورت امروز نهاد‌ها بوده که با اختیار و پیش از اجبار، باید به آن برسیم؛ سازمان‌های جدید اساس و ذاتشان پویایی است و مدیران باید برای زنده نگه داشتن سیستم با موانع مقابله کنند .

وی با اشاره به برخی سیاست‌های فرادستی در جمعیت هلال احمر مانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواستار صرفه‌جویی در هزینه‌های کشور و حذف هزینه‌های زائد شد و تصریح کرد: مهمترین ارکان نظام اداری شامل مدیریت، منابع مالی و نیز منابع انسانی با مدیریت استراتژیک و آینده‌نگرانه برای تبدیل ضعف‌ها به فرصت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تبعات برخورد مدیران با کارکنان، گاهی در خانواده آن‌ها هم موثر است، تاکید کرد: همواره بر ضرورت مدیریت راهبردی با چاشنی دانش و مدیریت دانایی تاکید داریم و منابع مالی نیز باید تامین کننده همه نیاز‌های سازمان باشند و اجرای استراتژی‌ها در سیستم دارای دارای اهمیت است.
 
انتهای پیام//ف.ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.