سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل کارخانه قند بیستون:

پرداخت مطالبات کشاورزان اولویت مدیریت کارخانه قند بیستون است

مدیرعامل کارخانه قند بیستون گفت : هر ماه طبق رویه‌ای مشخص تا سقف ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن علی حسینی مدیرعامل کارخانه قند بیستون گفت : امسال این شرکت با تلاش و تدبیر مدیریت توانمند خود موفق شد باوجود مشکلات نقدینگی و مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، پرداخت مطالبات کشاورزان را در اولویت قرار داده و با ایجاد رویه یکسان و عدالت محور، در آبان ماه سال جاری، مرحله اول پرداخت را آغاز کرد.

وی گفت : با تلاش همکاران این مجموعه، مرحله دوم پرداخت مطالبات کشاورزان تا پایان هفته جاری عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال‌های گذشته پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت قند بیستون در عین حال که از رویه‌ای خاصی برخوردار نبوده، عمدتا از بهمن ماه هر سال آغاز و مدت تسویه حساب تا پایان مرداد ماه سال بعد به طول می‌انجامید.

وی تصریح کرد: مطالبات ۵۰۰ نفر از کشاورزان به طور کامل و مطالبات مابقی آن‌ها نیز تا سقف ۷۰ درصد تسویه شده است.

وی گفت: این شرکت مصمم است تا در آینده‌ای نزدیک در راستای رضایت مندی کشاورزان زحمتکش، تمام مطالبات آن‌ها را تسویه نماید.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این کارخانه محصولات سه هزار کشاورز را در طول سال خریداری می‌کند، گفت: تاکنون مطالبات ۵۰۰ نفر از کشاورزان تسویه شده و مابقی نیز تا سقف ۷۰ درصد مطالبات خودشان را می‌گیرند.

علی حسینی با بیان اینکه در سال‌های قبل پرداخت مطالبات کشاورزان تا مرداد و شهریور طول می‌کشید، افزود: تلاش می‌کنیم تا فصل بهار مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، خواستار حمایت مسئولان و دستگاه‌های مرتبط از واحد‌های تولیدی شد و گفت: درخواست پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از سوی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط را داریم.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه با بیان اینکه این کارخانه سالانه در ۲ نوبت اقدام به خرید محصول از کشاورزان می‌کند، گفت: امسال در ۲ کشت پاییزه و بهاره ۴۰۰ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شد که ۲۶۰ هزار تن آن که مربوط به برداشت شهریور ماه بود.

به گفته علی حسینی، محصول کشت بهاره که در مناطق گرمسیری انجام می‌شود نیز به دلیل اینکه در استان کرمانشاه انجام نمی‌شود از استان خوزستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارخانه قند بیستون اکنون تنها شکر تولید می‌شود، گفت: سالانه ۴۴ هزار تن شکر در این کارخانه تولید می‌شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می‌باشد.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون در بخش پایانی سخنان خود در مورد عدم تولید قند در این کارخانه نیز گفت: باوجود اینکه خط تولید قند در کارخانه وجود دارد، اما به دلیل عدم حمایت مسئولان از حدود پنج سال قبل، قند در این کارخانه تولید نمی‌شود.

علی حسینی افزود: خط تولید قند این کارخانه باتوجه به اینکه قدیمی است، نیاز به نوسازی و راه اندازی مجدد دارد و برای این اقدام هشت میلیارد تومان نیاز است.

به گفته وی با راه اندازی خط تولید قند برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/د

باوجود مشکلات نقدینگی و مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، پرداخت مطالبات کشاورزان در اولویت قرار دارد

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.