سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین سمینار تخصصی طب سنتی در آبادان

متخصصان طب سنتی به منظور بررسی نقش و جایگاه طب سنتی در پیشگیری از بیماری های شایع در آبادان گردهم آمدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر چوپان رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین سمینار تخصصی طب سنتی در آبادان با بیان اینکه طب سنتی یکی از داشته های بومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است گفت: توجه به این طب وگیاهان دارویی  باید در اولویت  سیاست گذاران بهداشت و درمان قرار بگیرد.  

وی افزود: در اکثر کشورها برای کاهش عوارض داروهای شیمیایی به طب سنتی و داروهای گیاهی روی آورده اند، گیاهانی که در کشور ما بسیار متنوع و فراوانند.   

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با اهمیت دادن به طب سنتی و مکمل و گیاهان دارویی می‌تواند دراستای ارتقا سطح سلامت مردم و رسیدن به ثروت دانش بنیان گام های اساسی برداشت. 

دکتر چوپان گفت: طب سنتی در ده سال گذشته جایگاه خوبی داشته  بطوری که در کشور هفت دانشکده طب سنتی و حدود ۲۰ مرکز تحقیقاتی در این زمینه ایجاد شده است.

سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم گفت: طب سنتی نمی تواند جایگزین  درمان شود و با این وجود  به عنوان درمان مکمل در کنار طب درمانی و شیمیایی موثر است.

وی افزود: برخی افراد در پی سوء استفاده از طب ایرانی در مراکز غیر بهداشتی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند، اما طب ایرانی نوعی علم است که هرکس توان انجام این کار رو ندارد.

انتهای پیام/ د

برگزاری سمینار تخصصی طب سنتی

برچسب ها: سمینار ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.