سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد

طبق نظر مراجع اخذ جریمه دیرکرد از سوی بانک ها حرام است

آیت‌الله سبحانی گفت: مردم از بانک‌ها وام گرفته و بانک‌ها هم از آن‌ها سود می‌گیرند و در کنار این سود، دیرکرد هم دریافت می‌کنند که مراجع آن را حرام می‌دانند و باید طبق نظر علما عمل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بر اساس این روایت، در زندگی تنها برای دو نفر خیر وجود دارد، نخست عالمی که از او فرمان‌برداری کنند و دوم فردی که اگر مطلبی از دین شنید آن را حفظ کرده و به آن عمل کند.

وی افزود: در مسائل و مشکلات کشور باید به شخص عالم مراجع کرد و با پیروی از سخنان او مطابق نظر شخص عالم عمل کنیم تا دچار سختی و مشکلات در زندگی نشویم.

مرجع تقلید شیعیان قالب استفتائات دفتر خود را مربوط به مشکلات بانکی بیان کرد و گفت: مردم از بانک‌ها وام گرفته و بانک‌ها هم از آن‌ها سود می‌گیرند و در کنار این سود، دیرکرد هم دریافت می‌کنند که مراجع آن را حرام می‌دانند و باید در این زمینه طبق نظر علما عمل کرد.

انتهای پیام/الف

اخذ جریمه دیرکرد حرام است؛ بانک‌ها مطابق نظر مراجع عمل کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رسول
۱۴:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک ملی بابت چهار قسط که عقب افتاده نهصد هزار تومان دیرکرد از حساب ضامن کسر شده. #دیرکرد حرام است
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
مراجع تقلید بارها و بارها حکم حرام بودن گرفتن دیر کرد وام را می دهند اما شگفتا که گوش بانک ها به حکم یک مرجع تقلید هم بدهکار نیست و انگار بانکها در این کشور اسلامی که ثمره خون شهدا و خون دل خوردنهای امام(قدس سره) و علما است ، حکومت جداگانه دارند و در سیستم ربوی و کُفر خود غرق پول و ثروت هستند. 100 میلیون وام مضاربه گرفتیم برکت که نداشت هیچی ، اصل و سود را دادم در موقع تسویه حساب ناگهان گفتند 30 میلیون دیرکرد داری. این پولی که بابت دیرکرد می گیرند حرام است. اللهم عجل لولیک الفرج.