سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید از خانه سالمندان امین السلام مهاباد به مناسبت روز زن

به مناسبت گرامیداشت روز اعضای امور بانوان شهرستان به همراه معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد از خانه سالمندان امین السلام مهاباد بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: در طول سال بصورت دوره‎ای مسئولان شهرستان مهاباد از مرکز خانه سالمندان امین السلام بازدید و در راستای برطرف کردن نیاز‌ها گام برمی‎دارند و امروز نیز بدلیل مصادف شدن با روز گرامیداشت مقام مادر بازدید از این مرکز صورت گرفت.

وی افزود: بیش از نیمی از افراد این مرکز مادران این جامعه می‎باشند و جامعه امروز حاصل رنج‌ها و تلاش‌های پدران و مادران سالمند می‎باشد.

صنعتی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اظهار کرد: نگاه به جایگاه و مقام زنان در مناطق کوردنشین بسیار ارزشی‌تر از سایر مناطق دیگر بوده و زنان در مهاباد و به‎طور کلی در مناطق کوردنشین در طول تاریخ از جایگاه والایی برخوردار بوده اند، اسناد تاریخی این امر را نشان می‎دهد که زنان در این مناطق در بخش‎های مختلف حاکمیتی حضوری فعال داشته اند.

وی افزود: زنان در جامعه کوردستان همواره دوشادوش مردان در کار‌های اقتصادی، اجتماعی و روزمره حضور داشته‎اند و همین امر توانمندی اجتماعی آنان را در مقایسه با زنان سایر مناطق دیگر در زمینه‌های مختلف بیشتر کرده و در نهایت به مطالبه نگری و تقسیم مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه منجر شده است.

صنعتی تصریح کرد: درحال حاضر نیز بخش بزرگی از جامعه سازمان‌های مردم نهاد و مسئولیت‎های اجتماعی و... شهرستان مهاباد نیز برعهده زنان توانمند این شهرستان است و حتی برخی سازمان‌های مردم نهاد بصورت ویژه مربوط به امور بانوان و یا تمامی اعضای آن زن می‎باشد.

وی اضافه کرد: تصدی زنان بر پست‎های حکومتی به افزایش عملکرد و پیشرفت منجر شده و احساس مسئولیت این زنان توانمند در مهاباد به پر رنگ شدن نقش آنان در جامعه و ارتقای جایگاه آنان در عرصه‎های مشترک بین مردان و زنان منجر شده است.

انتهای پیام/ج

بازدید از خانه سالمندان شهرستان مهاباد

برچسب ها: استانداری ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.