سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ای کاش ظریف دلایل استعفای خود را می‌گفت/ این اقدام جشن پیروزی مقاومت را تحت‌الشعاع قرار داد

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: کاش ظریف با صراحت دلایل استعفای خود را می گفت تا بازار گمانه‌زنی‌ها داغ نشود.

سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استعفای ناگهانی محمد جواد ظریف ، وزیر امورخارجه کشورمان گفت: استعفای ظریف تحلیل‌ها و بازتاب‌های فراوانی در داخل و خارج کشور به‌همراه داشت و در این باره همان تعبیر «هرکسی از ظن خود شد یار من» صدق می کند ، شاید آقای ظریف تعمد داشته که به شکل عادی استعفاء ندهد تا بیشتر مورد توجه قرارگیرد که البته این فرض با آموزه های اخلاقی و دینی سازگاری ندارد.

وی ادامه  داد: تلاش ۵ سال و نیم گذشته او متمرکز بر برجام و بعد هم FATF بود که با خروج آمریکا از برجام، اندک نتایج و توجیهاتی که برای برجام شمرده می شد هباء منثورا گشت و نه تنها رشته‌ها پنبه شد بلکه اوضاع کشور ازشرایط قبل از برجام هم بدتر شد و دیگر گوش غالب مردم و نخبگان جامعه بدهکار ادعاها و تفاسیر ظریف و یا عراقچی نبود، از این منظر طبیعی است که فلسفه وجودی ظریف زیر سوال برود و نخواهد اعتبار باقی مانده‌اش را از دست بدهد.

حسینی خاطرنشان کرد: البته ای کاش ایشان با صراحت و صداقت دلایل استعفای خود را می گفت تا بازار گمانه‌زنی‌های درست و نا صواب داغ نشود و به ویژه رسانه های بیگانه از فضای مبهم و رازآلود بهره‌ نگیرند. به هر حال دلیل اصلی همان بود که اشاره شد ولی عواملی می‌تواند سبب تسریع در استعفاء شده باشد کما اینکه مشاور رئیس جمهور  هم به ناهماهنگی‌ها اشاره کرده که ظاهرا نهاد ریاست جمهوری در دیدار بشار اسد، ظریف را دعوت نکرده است، که البته این هم به بهانه بیشتر شبیه است تا دلیل واقعی!

وی ادامه داد: بعضی افراطیون داخلی همنوا با بی بی سی و دیگر رسانه‎‌های بیگانه از فشار حاکمیت سخن گفته‌اند که تحلیلی کاملا بی اساس است، با وجود کوتاهی‌ها در مذاکرات و عدم تامین نظرات و فرامین رهبری، بیشترین حمایت از سوی رهبری و نهادهای نظام از او  صورت گرفته است، دیگر چگونه می‌بایست ایشان را حلوا حلوا کنند؟!

حسینی تصریح کرد: تحلیل دیگر این است که این حرکت یک بازی و شگرد سیاسی هماهنگ شده و اهرم فشار بر مجمع تشخیص و نظام برای پذیرش لوایح FATF است که قطعا نظام مقتدر اسلامی تسلیم چنین تحرکات رندانه‌ای نمی شود. احتمال دیگر مطرح شده اعتراض به حضور بشار اسد در ایران است که البته بعید به نظر می رسد و اگر هم واقعیت داشته باشد بهتر است فردی با چنین نگرشی سکاندار دیپلماسی کشور نباشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت شیوه استعفای اینستاگرامی و زمان آن هم به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا حضور بشار اسد برای تقدیر از حمایت نظام اسلامی و جشن پیروزی مقاومت را تحت الشعاع قرار داد تا بدخواهان ملت ایران بر طبل شکاف و منازعات داخلی بکوبند. قطعا به زودی قضایا روشن خواهد شد و در تاریخ ۴دهه انقلاب از اینگونه ماجراها و ماجراجوییها کم نبوده، آنچه با صلابت می ماند نظام اسلامی است و رجال کشور به اندازه خدماتشان مأجور خواهند بود و درمقابل صدمات هم مواخذه خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
من نميدونم چي بايد بگم والا