سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج نظرسنجی هاروارد سی‌ ای پی اس/ هریس نشان داد؛

مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعلام وضعیت فوق‌العاده در مرز‌های جنوبی این کشور

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان داد اکثر آمریکایی‌ها با اعلام وضعیت فوق‌العاده در مرز‌های جنوبی این کشور مخالف هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی جدید هاروارد سی‌ ای پی اس/ هریس نشان داد اکثر آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی مشارکت کردند معتقدند وضعیت اضطراری در مرز‌های جنوبی این کشور وجود ندارد.

نتایج این نظرسنجی که توسط پایگاه خبری هیل منتشر شد، نشان داد ۵۸ درصد از افراد شرکت‌کننده در آن، وضعیت فعلی در مرز‌های این کشور با مکزیک را مشابه حالت فوق‌العاده نمی‌بینند. این در حالی است که ۴۲ درصد اعلام کردند چنین حالتی در مرز‌های مکزیک وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل این ماه برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد. اعلام وضعیت فوق العاده به دولت ترامپ امکان دسترسی به میلیارد‌ها دلار برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی را می‌دهد که پیش از این کنگره این کشور با آن مخالفت کرده بود.

براساس نتایج نظرسنجی هاروارد سی‌ ای پی اس/ هریس تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی ترامپ را درست می‌دانند، این در حالی است که ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها این اقدام رئیس جمهورشان را استفاده نادرست از قدرت می‌دانند. همچنین ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند بودجه ۱/۳ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی که ماه گذشته از سوی کنگره تائید شد، برای تامین امنیت مرز‌های جنوبی کافی است. اما ۴۶ درصد نظر مخالف داشتند. ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تصمیم کنگره برای مخالفت با بودجه ۵/۷ میلیارد دلاری را درست دانستند، اما ۴۵ درصد اعلام کردند قانونگذاران این کشور باید با تقاضای رئیس جمهور موافقت کنند. 

پیش از این قرار بود سران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای رأی دهند که براساس آن اعلام حالت فوق‌العاده از سوی ترامپ را محکوم می‌کند. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این قطعنامه دموکرات‌ها در مجلس سنا، که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، به تصویب برسد یا نه. کاخ سفید همچنین تهدید کرده در صورتیکه این قطعنامه به میز رئیس جمهور برسد، آن را وتو خواهد کرد.

نظرسنجی هاروارد سی‌ ای پی اس/هریس به صورت آنلاین با شرکت هزار و ۷۹۲ نفر در روز‌های ۱۹ و ۲۰ فوریه انجام شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.