سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش باران وبرف تا پایان هفته

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود سامانه ای بارشی به جو کرمانشاه از امشب، انتظار می رود بارش باران و برف نقاط مختلف استان را تا پایان هفته در برگیرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند  معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاهاظهار داشت: بارش‌ها در اغلب نقاط استان با باران آغاز می‌شود، اما انتظار می‌رود برای روز‌های پایانی هفته و در مناطق سردسیر و حتی معتدل به شکل برف مشاهده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بارش باران شاهد وزش نسبتا شدید باد و رعد برق در برخی ساعات همراه با کاهش دمای روزانه و شبانه در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

زوراوندبیان  کرد: بارش از عصر روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه و در نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب ممکن است باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز بشود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، همچنین از احتمال غبارآلود شدن نواحی مرزی استان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به دنبال وزش نسبتا شدید باد خبر داد.

وی گفت: یکی دیگر از پیامد‌های ورود این سامانه بارشی کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای روزانه و شبانه در اغلب نقاط استان است که به تدریج و تا پایان هفته اتفاق می‌افتاد.

زوراوند حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه را چهار درجه بالای صفر و برای فردا شب سه درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: برای پنجشنبه شب دمای کرمانشاه به حدود صفر درجه می‌رسد.

معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین سردترین نقطه استان طی امشب را سنقروکلیایی با دمای یک درجه زیر صفر عنوان کرد و گفت: ممکن است امشب دمای شهرستان کنگاور نیز به کمتر از صفر درجه برسد.

وی در پایان میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان (اول مهر تا هفتم اسفند) را بالغ بر ۴۹۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۸۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای  پیام/ز

 

احتمال غبارآلود شدن نواحی مرزی استان کرمانشاه

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.