سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کانون روزنامه‌نگاران فرهنگی

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، صبح امروز در جمع کارشناسان روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این اداره کل از تشکیل کانون روزنامه‌نگاران فرهنگی برای بهره‌مندی از قلم، آرا و دیدگاه‌های فرهنگیان روزنامه‌نگار خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، صبح امروز، جلیل آهنگرنژاد، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به توانمندی فرهنگیان در عرصه‌ی نویسندگی، گفت: یکی از مهمترین اصول مغفول در این دایره، عدم بهره‌مندی سیستماتیک و حرفه‌ای از اهل قلم شاغل در زیرمجموعه‌های فرهنگی است. همین امر موجب هدررفت توانمندی‌ها و قابلیت‌های چشمگیر ایده‌پردازان نویسنده در چنین اداراتی شده‌است.

وی افزود: یکی از گوهر‌های گمشده در ادارات فرهنگی از دهه‌های پیش تا کنون، نادیده‌گرفتن کارکنان خلاق اهل قلم بوده‌است. اگر توان این فرزانگان به یاری مدیریت فرهنگی بیاید، به‌راستی می‌تواند بسیاری از گره‌های کاری، اداری و راهبردی را بگشاید.

آهنگرنژاد ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین سیستم اداری - آموزشی کشور، همواره از این پتانسیل‌ها بی‌بهره نبوده؛ اما به دلیل فقدان برنامه‌های راهبردی در چرخه مدیریت برای بهره‌مندی از توان نویسندگانش، فرهنگیان اهل قلم راهکار‌های شخصی برگزیده‌اند که در جای خود، قابل تقدیر و تحسین است و نمونه‌ی مهم آن، حضور موفق این خیل در مطبوعات کرمانشاه و به طور گسترده‌تر در گستره‌ی فرهنگی کشور است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: هیچ اهل قلمی به اندازه‌ی نویسندگان فرهنگی نمی‌تواند تمام قد، افق‌های روشن آینده‌ی این نظام آموزشی را ترسیم نماید؛ چرا که بسیاری از اینان سال‌ها در کف کلاس‌ها، هم با مشکلات این مجموعه‌ی بزرگ آشنا بوده‌اند و هم با درک همه‌ی شرایط، می‌توانند با ارائه‌ی راهکار‌ها و ایده‌های خلاقانه در حل مشکلات، گره‌گشایی نمایند.

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: به همین منظور و برای بهره‌مندی از دیدگاه‌های صاحبان قلم در عرصه‌های روزنامه‌نگاری مکتوب و مجازی، در حال راه‌اندازی «کانون روزنامه‌نگاران فرهنگی استان کرمانشاه» هستیم و امیدواریم که با شکل‌گیری چنین کانونی، فرهنگیان استان بتوانند برای رفع مشکلات احتمالی نظام آموزشی، راهکار‌ها و ایده‌هایی نوین ارائه نمایند.

انتهای  پیام/ز

 

بهره‌مندی از دیدگاه‌های صاحبان قلم در عرصه‌های روزنامه‌نگاری مکتوب و مجازی

برچسب ها: فرهنگیان ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.