سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، گفت: بهسازی منابع انسانی، عامل ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت فرآیند ساماندهی عنوان کرد: عامل مهم برای ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیاز‌های مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است.

وی افزود: منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند، جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک هستند و اکثر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع انسانی، ماهیت راهبردی دارند.

این مقام ﻣﺴﺅول افزود: برنامه‌ریزی استراتژیک فرایندی است که ضمن آن اهداف بلندمدت سازمانی تعیین و تصمیم‌گیری بر مبنای روش‌ها، جهت دستیابی به این اهداف را در بر می‌گیرد که از قبل پیش‌بینی شده‌اند.

وی افزود: تلاش سازمان‌یافته و منظم برای تصمیم‌گیری اساسی و انجام اقدامات بنیادی است که جهت‌گیری فعالیت‌های یک سازمان با دیگر نهاد‌ها را در چارچوب قانونی شکل می‌دهند. برنامه زمانی، برای فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک به ماهیت، نیاز‌های سازمان و محیط خارجی آن بستگی دارد.

پروین گفت: برنامه‌ریزی منابع انسانی فرایندی است که به وسیله آن سازمان معین می‌کند که برای نیل به اهداف خود به چه تعداد کارمند، با چه تخصص و مهارت‌هایی برای چه مشاغلی و در چه زمانی نیاز دارد.

وی بیان کرد: هدف برنامه‌ریزی منابع انسانی، تجزیه و بررسی تعادل عرضه و تقاضا با یک روش ساختاریافته است؛ این امر با یک تصویر روشن و با حرکت سریع با توجه به آینده آغاز می‌گردد و مقصود آن است که زمینه‌های عملی را به عنوان یک نتیجه، تجزیه، تحلیل و تعیین کرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منایع نیروی انسانی گفت: در برنامه‌ریزی منابع انسانی ما به شناخت اعضا و مهارت‌های موردنیاز برای انجام وظایف روزمره و تغییراتی که ممکن است ظرفیت کار را در آینده و حجم فعالیت‌های تعهد شده را تغییر دهد، نیازمندیم. این درک خوبی از استراتژی و برنامه‌های تجاری جزئی‌تر را در بر می‌گیرد.

ماشاءالله پروین اظهار داشت: ما باید وضعیت عرضه نیروی انسانی را از نظر فهرست موجودی نیروی انسانی جاری و نیاز‌های آنان که چقدر باید تغییر کند را در نظر داشته باشیم.


انتهای  پیام/ز

 

بهسازی منابع انسانی، عامل ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی است

برچسب ها: فرهنگیان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.