سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مطرح کرد؛

افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد تا تابستان آینده

حائری گفت: برای تابستان ۹۸، دو برنامه مهم پیش بینی شده که شامل آمادگی کامل واحد‌ها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری، در گردهمایی مشترک مدیران ارشد برق حرارتی، ضمن قدردانی از عملکرد شرکت در زمینه گذر از پیک‌برق ۹۷، انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی، گفت: رکورد تولید ۴۷ هزار مگاوات در روز در پیک‌۹۷ باید در تابستان جاری حفظ شود و حداقل به ۵۱ هزار مگاوات در روز برسد.

وی افزود: با این‌روند می‌توان تابستان ۹۸ را بدون خاموشی سپری کرد.

حائری با اشاره به تکنیکال بودن روند تولید در نیروگاه‌های کشور و پیچیده بودن مهندسی در تولید نسبت به سایر حوزه ها، گفت: باید با خلاقیت و ابتکار واحد‌ها را در مدار نگه داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از تمرکز وزارت نیرو بر مبحث مدیریت مصرف خبر داد و افزود: با مدیریت مصرف برق در تابستان گذشته، ۲ هزار مگاوات صرفه جویی صورت گرفته و با توجه به اینکه ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور دارای بیش از ۴۰ سال عمر هستند، تصمیم گرفته شده تا با مدیریت مصرف، پیک برق ۹۸ بدون مشکل سپری شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت نیرو به تعهدات و برنامه‌های پیش بینی شده پیک ۹۸ دست یابد.

حایری تاکید کرد: تا پایان‌سال جاری باید واحد‌های نیروگاه دالاهو و غرب رود کارون وارد مدار برق کشور شود.

معاون وزیر نیرو از انجام تعمیرات پره توربین نکا در زمان تولید واحد در مدت دو هفته به جای دو ماه به عنوان یکی از دستاورد‌های صنعت برق کشور در پیک ۹۷ خبر داد.

وی افزود: برای تابستان ۹۸، دو برنامه مهم پیش بینی شده که شامل آمادگی کامل واحد‌ها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد است.

حایری همچنین از برنامه ریزی جهت کنترل بهتر فرکانس شبکه برق داد و گفت: امیدواریم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

انتهای پیام/

برنامه ریزی جهت کنترل بهتر فرکانس شبکه برق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.