سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اختتامیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی مطرح شد؛

ماجرای شهرداری که پس از وقوع زلزله خودکشی کرد

شهردار تهران گفت: شهردار شهر کوبه ژاپن پس از وقوع زلزله‌ای که ۶ هزار کشته به جا گذاشت، اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در اختتامیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی که امروز (سه‌شنبه ۷ اسفند ماه) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و با اشاره به زلزله‌ای که در ۱۷ ژانویه سال ۹۵ در ژاپن اتفاق افتاد، اظهار کرد: این زلزله که ۶ هزار کشته داشت، ۲۰ ثانیه طول کشید و به خاطر فاجعه‌ای که رخ داد شهردار این شهر اقدام به خودکشی کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد زلزله‌های دنیا در ژاپن رخ می‌دهد، گفت: این شهر ژاپنی که همانند بم جزء مناطق کم خطر بود، وقوع زلزله در آن تجربیاتی را برای ژاپنی‌ها به همراه داشت.

وی افزود: یکی از دستاورد‌های این زلزله نشانگر سطح آسیب پذیری ساختمان‌های قدیمی بود.

شهردار تهران گفت: آتش سوزی‌های گسترده هم از تبعات دیگر این زلزله بود، زیرا شیر‌های گاز هوشمند نبودند و در اثر وقوع زلزله قطع نشده بودند.

حناچی با بیان اینکه تجربه دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه بودند که تجهیزات برای مقابله با سوانح نداشتند، گفت: از خروجی‌های این زلزله این بود که اقدام به نصب شیر‌های گاز هوشمند کردند تا در مواقع زلزله به طور خودکار قطع شوند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی به لحاظ منابع انسانی و سرمایه اجتماعی فربه است، تصریح کرد: باید قدر سرمایه‌های اجتماعی آتش‌نشانی شناخته شود و من از همین جا یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی می‌دارم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
نباس خودکشی میکرد ولی باس میرفت تو غارا زندگی میکرد
شیما
۰۸:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
عجب