سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار:

تسهیلات برای واردات گوشت با ارز نیمایی فراهم شد

رحمانی گفت: برای واردات گوشت با ارز نیمایی تسهیلاتی فراهم شد و هر شرکتی می‌تواند گوشت وارد کند و جهاد کشاورزی مانعی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور مقامات عالی قوه قضائیه برگزار شد، درباره اقدامات ستاد تنظیم بازار گفت: جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور منظم هر هفته برگزار می‌شود که جلسه امروز با حضور مقامات عالی قضائی برگزار و گزارشاتی در حوزه کالا‌های اساسی و کار‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی انجام داده ارائه شد.

وی با بیان اینکه باید بین دستگاه‌های دولتی و سایر قوا در حوزه تنظیم بازار هماهنگی ایجاد شود، افزود: از چند روز گذشته، نظارت و کنترل توسط تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشدید شده است و ضمن برگزاری گشت‌های مشترک، در جا‌هایی که نیاز بوده دادستانی‌ها هم ورود کرده است.


بیشتر بخوانید: ضرورت اصلاح فرآیند توزیع کالاهای اساسی/اهمیت کنترل قیمت‌ها و مبارزه با قاچاق


رحمانی با اشاره به اینکه نظارت؛ فرایند تولید، واردات، توزیع عمده و خرد را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: نظارت بر کالا‌ها متفاوت است، اگر کالایی ارز دولتی می‌گیرد باید مطمئن شویم حتماً با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و برای دیگر کالا‌ها نیز ضوابطی وجود دارد که بر اساس آن، کل زنجیره را کنترل می‌کنیم تا با قیمتی معقول در اختیار مردم قرار گیرد.

وی  گفت: باید مطمئن شویم گوشتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کنیم، حتماً به دست مصرف‌کننده می‌رسد لذا فرایند توزیع را تغییر دادیم و از امروز این گوشت از طریق تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و ... توزیع می‌شود.

رحمانی درباره اقدامات دولت برای مدیریت بازار گوشت گفت: برای واردات گوشت با ارز نیمایی تسهیلاتی فراهم شد و هر شرکتی می‌تواند گوشت وارد کند و جهاد کشاورزی مانعی ایجاد نمی‌کند، دولت نیز تعرفه واردات گوشت را به ۴ درصد کاهش داده است.

وی بیان کرد: در طول سال عمده خانواده‌ها از گوشت توزیعی سهم دارند که توزیع از بازنشسته‌ها شروع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره برخورد با دلالان و سوء‌استفاده گران گفت: با این موضوع برخورد می‌شود و مقامات قضائی نیز که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار حضور داشتند تاکید کردند که با سوءاستفاده گران حتماً برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظارت بر توزیع گوشت قرمز و بازار شب عید تشدید می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
وزیر جان پس ماشین کی ارزون میشه.