سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال پلاسمای انتقال خون مازندران به کشور آلمان

مدیرکل انتقال خون مازندران از ارسال پلاسمای انتقال خون استان به کشور آلمان جهت فرآوری و تولید دارو‌های مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران از دریافت مجوز ۳ ساله ارسال پلاسمای انتقال خون استان از وزارت بهداشت و شرکت بیوتست آلمان خبرداد

وی افزود: دکتر شرنر و هیئت همراه از شرکت بیوتست آلمان در ۵ و ۶ اسفندماه امسال از مرکز انتقال خون ساری و بابل بازدید و فرآیند تولید پلاسما را مورد ارزیابی و بازرسی قرار دادند.

پوریانی گفت: پس از بازرسی دو روزه بازرسان شرکت بیوتست آلمان از بخش‌های اهداکنندگان، آزمایشگاه، فرآورده، کنترل کیفی، تضمین کیفیت، انبار و سردخانه، تولید پلاسمای انتقال خون مازندران به مدت سه سال مورد تایید این شرکت آلمانی قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: از این پس فرآورده پلاسمایی انتقال خون استان همانند سال‌های گذشته به پالایشگاه تهران ارسال و از آنجا نیز به کشور آلمان جهت فرآوری و تولید دارو‌های مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان صادر می‌شود.

وی گفت: تهیه دارو‌های مشتق از پلاسمای ایرانی منجربه صرفه جویی ارزی، خودکفایی واردات دارو‌های با منشا پلاسمای خارجی و نقش مهمی در اقتصاد سلامت و درمان بیماران کشور دارد.
انتهای پیام/آ

پلاسمای انتقال خون مازندران به کشور آلمان ارسال می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.