سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته شدن پرونده تست سل و بروسلوز سال ۹۷ در نهبندان

تست‌های غربالگری در گاوداری‌های شهرستان نهبندان انجام و مورد مثبتی از بیماری‌های سل و بروسلوز مشاهده نشده است.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: از ابتدای سال جاری ۳۳۲ راس گاو از نظر تست سل و ۳۲۲ رأس گاو از لحاظ بروسلوز به صورت رایگان در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان نهبندان زیر پوشش سل و بروسلوز قرار گرفتند که مورد مثبتی از بیماری‌های فوق مشاهده نشد.

وی افزود: با توجه به مجهز نبودن اکثر گاوداری‌های نیمه صنعتی و روستایی به باکس مخصوص مقید کردن دام برای انجام تست سل و بروسلوز، کار در این عرصه را بسیار سخت و آسیب‌پذیر می‌کند.

راه انجام در پایان ضمن توصیه به گاوداران شهرستان، بهترین راه مقابله با این بیماری‌ها را رعایت اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دانست و یادآور شد: رعایت بهداشت جایگاه دام، شست و شو، شعله افکنی و ضد عفونی مرتب دامداری‌ها، محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و قرنطینه نمودن دام‌های آلوده از موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها می‌باشد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان بیماری‌های سل و بروسلوز (تب مالت) از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام بوده که در اکثر نقاط دنیا شایع هستند و علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی فراوانی به دامداری‌ها وارد می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

عدم مشاهده بیماری سل و بروسلز در نهبندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.