سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جدی پلیس در برخورد با رانندگان متخلف، ابطال گواهینامه ۱۳ راننده متخلف در مهاباد

در ضبط موقت و یا باطل کردن گواهینامه رانندگان متخلف طبق قانون راهنمایی و رانندگی هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

سرهنگ احمد کاظمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: امسال ۱۳ فقره گواهینامه رانندگان متخلف در این شهرستان باطل شده است.

وی درباره نحوه ضبط و یا باطل کردن گواهینامه رانندگان متخلف گفت: طبق ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال جریمه نقدی مسترد می‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه پس از اعمال مرحله اول نمرات منفی شخص به ۲۵ برسد، گواهینامه ۶ ماه ضبط می‌شود و پس از انقضای مدت مزبور صاحب گواهینامه متخلف به پرداخت ۶۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود و چنانچه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ برسد گواهینامه راننده ابطال می‌شود و وی بعد از یکسال می‌تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد از صدور ۳ هزار و ۸۵۲ فقره گواهینامه رانندگی در پایه‌های دوم و سوم طی سالجاری در این شهرستان خبرداد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۳۲ گواهینامه برای مردان و بقیه برای خانم‌ها صادر شد.

انتهای پیام / س خ

ابطال ۱۳ فقره گواهینامه رانندگی در مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.