سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش 26 درصد آلودگی هوای تبریز باكنترل فنی خودروها

مدیركل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: 26 مركز معاینه فنی خودرو در استان فعال هستند كه در صورت رعایت دقیق رانندگان در جهت كنترل فنی خودرو در طول سال، 26درصد آلودگی هوا در تبریز كاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، رییسی امروز به مناسبت هفته ی هوای پاک در جمع خبرنگاران از راه اندازی گشت تلفیقی محیط زیست و پلیس جهت جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در استان در طول هفته هوای پاك خبر داد و افزود:این گشتها بمنظور جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و به منظور کاهش آلودگی ناشی از حرکت‌ خودروهای دارای نقص فنی تشکیل می‌شود.

رئیسی افزود: این اکیپ‌ها به صورت نمادین از هفته پاک راه‌اندازی شده و فعالیت  آنها مداوم و ادامه‌دار خواهد بود.

وی توجه به وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای تك سرنشین و استفاده از دوچرخه را از مصوبات اجرایی جهت فرهنگ سازی برای كاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: 29 دی ماه روز هوای پاك به عنوان روز بدون خودرو نام گذاری شده است و در این روز كلیه دستگاه های دولتی موظف هستند درصورت نبود ضرورت از خودرو استفاده نكنند.

مدیركل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی بهره برداری از کنارگذر غربی و متروی تبریز را در کاهش آلودگی هوای تبریز موثر دانست و افزود: کنارگذر غربی تبریز تا نیمه ی اول سال 91 به بهره برداری خواهد رسید و خط یک متروی تبریز نیز آماده افتتاح است.

وی همچنین از شهرستانهای مراغه و اهر به عنوان شهرهای سالم آذربایجان شرقی نام برد و گفت:این شهرها به دلیل رعایت ملاحظات زیست محیطی به عنوان شهر سالم معرفی می شوند.

رئیسی با بیان اینکه در هفته هوای پاك از واحدهای صنعتی كه استانداردهای زیست محیطی را رعایت می كنند، تجلیل به عمل می آید یادآور شد واحدهای صنعتی نیروگاه حرارتی تبریز و بناب بدلیل محدودیت مصرف سوخت گاز، بار آلودگی 2 حوزه ی جغرافیایی را بر هم زده اند.

گفتنی است:علاوه بر برنامه‌های یاد شده نواختن زنگ هوای پاک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، روز سوخت و هوای پاک، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری برنامه‌های  متعدد با مشارکت ادارات، سازمان‌ها و نهادها و دانش‌آموزان، بهره‌برداری از 500هکتار فضای سبز که با مشارکت سپاه عاشورا ایجاد شده را از اهم برنامه‌های هفته پاک  است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.