سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تمهیدات اورژانس برای کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای

کولیوند گفت: اورژانس و ناجا برای کاهش تلفات جاده‌ای هم‌قسم شده‌اند و امیدواریم تعداد مصدومین سالی ۲ هزار نفر کاهش پیدا کند.

پیرحسین کولیوند‌ رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات اورژانس برای کاهش تلفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: از مدتها پیش با همراهی پلیس ناجا، قرارگاهی برای کاهش حوادث ترافیکی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را نه تنها در ایام نوروز بلکه در کل سال کاهش دهیم.


رئیس اورژانس کشور گفت: همانطور که می‌دانید در حال حاضر برای اولین بار در دنیا جزو کشورهای گروه (الف) در زمینه امدادرسانی و خدمات اورژانس قرار گرفته‌ایم و این در حالیست که در سال‌‌های گذشته در کشورهای ردیف هشتم در این زمینه محسوب می‌شدیم؛ این موضوع ادعای ما نیست بلکه بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی این جایگاه را در سطح جهانی به دست آوردیم.

کولیوند تشریح کرد:سازمان اورژانس کشور به خصوص در چند ساله اخیر با پیشرفتی چشم گیر مواجه بود؛ ناوگان زمینی، ریلی، دریایی و به‌ خصوص ناوگان هوایی اورژانس کشور طی سال‌های اخیر بی‌وقفه به امداد رسانی به مردم باشگاه پرداخته و جان بسیاری از هموطنانمان را نجات داده است.

وی درباره تمهیدات اورژانس برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌و میر و آسیب‌های جسمی نه فقط در کشور ما بلکه در همه جای دنیا تصادفات  و حوادث جاده‌ای است؛ همه ساله هزاران نفر از مردمان کشورمان به دلیل بی‌احتیاتی در رانندگی دچار حادثه می‌شوند که گاهی آثار جبران ناپذیری را به همراه داد.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه سال گذشته تعداد تلفات با توجه به افزایش تعداد سفرها و تعداد خودروها افزایش یافت اما طی تفاهم‌نامه‌ای که با ناجا داشتیم هم قسم شده‌ایم تا تعداد تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم؛ بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدوار هستیم تا تعداد مصدومین حداقل سالی ۲ هزار نفر کاهش پیدا کند و تمام تلاشمان را برای رسیدن به این مهم خواهیم کرد.

وی درباره کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز تاکید کرد: نیازمندی‌های نوروز امسال سراسر کشور را در قالب سه هزار پایگاه زمینی و ۴۱ اورژانس هوایی تأمین می‌کنیم و  ۶۰۰ پایگاه و کمپ نوروزی در کشور تامین  خواهیم کرد.


انتهای پیام/

مصدومان جاده‌ای سالانه ۲ هزار نفر کاهش خواهد یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.