سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش و جوانان در یزد:

مسئولان جسارت واگذاری امور به جوانان را داشته باشند/تقویت ساماندهی امور جوانان با رویکرد سیاستگذاری

وزیر و ورزش و جوانان گفت: باید جوان باوری مسئولان ما مدنظر باشد و با جسارت امور را به جوانان بسپاریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود سلطانی فر، صبح امروز در کنگره ملی مسائل اجتماعی جوانان استان یزد با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: پاسخگویی به نیاز‌های اساسی جوانان همواره مورد تاکید نظام و مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران نظام اسلامی بوده به طوری که چالش‌های پیش روی آن‌ها در تدوین برنامه‌های بلندمدت و سیاست‌های کلی مرتبط با برنامه‌های توسعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب، مسئله جوانان یک موضوع ملی است و همه باید در قبال این مسئله و حل مشکلات این حوزه احساس مسئولیت داشته و تلاش ویژه‌ای با همه امکانات مصروف دارند.

سلطانی فر عنوان کرد: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز جهاد علمی، ارتقاء سطح آموزش و پژوهش و استفاده از ظرفیت جوانان توصیه شده و مورد تاکید قرار گرفته است و اعلام شده این ظرفیت‌ها در کنار تجربه پیشکسوتان مورد توجه باشد تا نظام در مسیر تعالی قدم بردارد.

وی ادامه داد: طی دو دهه اخیر رشد کمی در آموزش عالی کشور و کم توجهی به موضوع مهم مهارت آموزی در نظام آموزشی باعث تاخیر ورود جوانان به بازار کار و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در ازدواج و بروز آسیب‌های اجتماعی در جوانان شده است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: پایین بودن تقاضای کار و مشارکت اقتصادی و به تبع آن نرخ مشارکت جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را به دنبال داشته است و در کنار آن رفتار‌های پر خطر در گروهی از جوانان در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان است.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: پایین بودن مهارت‌های زندگی و آموزش‌های لازم در سبک زندگی جوانان، ناهماهنگی میان قوانین و مقررات کشور با نیاز‌های جوانان، خلا‌های ناشی از بهره برداری مناسب از دانش و اطلاعات جدید در تدوین سیاست‌ها و ضعف نهاد‌های غیرحاکمیتی و کم توجهی به نقش آنان در حل مشکلات جوانان، مهاجرت نخبگان، عدم انطباق آموزش‌های دانشگاهی با نیاز جوانان، گسترش فرد گرایی و عدم مسئولیت پذیری در جوانان و شکاف بین نسلی از دیگر مشکلات حوزه جوانان است که برای ارائه راهکار‌های عملیاتی و راهبردی اقداماتی از سوی وزارت ورزش و جوانان و دولت انجام شده است.

وی افزود: تقویت ساماندهی امور جوانان با رویکرد سیاستگذاری، پایش و تجمیع دستگاه‌های اجرایی مسئول در امور جوانان، هماهنگی و ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، تعالی بخشی ابعاد شخصیتی و هویتی جوانان با تعمیق باور‌های مذهبی از جمله این رویکردهاست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به شدت بر این باوریم که تعمیق باور‌های مذهبی می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات جوانان کمک کند و ضعف باور‌های اعتقادی و اخلاق به شدت در این زمینه مشکل ساز است.

جوانان طلایی‌ترین دوران را در تاریخ کشور و دفاع مقدس رقم زدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و فرماندهان جوان جنگ توانستند طلایی‌ترین دوران را در تاریخ کشور و دفاع مقدس رقم بزنند، امروز نیز باید جوان باوری مسئولان ما به عنوان یکی از تاکیدات رهبری مدنظر باشد و باید این جسارت را داشته باشیم که امور را به جوانان بسپاریم.

سلطانی فر، رفع محرومیت‌های فرهنگی در روستا‌ها و مناطق حاشیه ای، مطالعه و بررسی قوانین مرتبط با جوانان، تهیه و تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان با عنایت به نقش دستگاه‌های مختلف، توسعه مشارکت اجتماعی جوانان از طریق صدور مجوز و اعتبارنامه نزدیک به ۲۳۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان و فعال کردن و توانمند کردن آن‌ها از دیگر اقداماتی است که برای رفع مشکلات جوانان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.