سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستان سیدالکریم برگزار می شود؛

اعطای یازدهمین جایزه علمی حضرت عبدالعظیم (ع) به علامه حسن‌زاده آملی

همایش ملی «ابن سینا» برای اهداء یازدهمین جایزه ویژه علمی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به علّامه آیت الله حسن زاده آملی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ملی «ابن سینا» و اهداء یازدهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به همت مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس و با همکاری انجمن نجوم ایران و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، پنجشنبه ۹ اسفندماه از ساعت ۷ صبح در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

در این همایش آقایان جواد لاریجانی، محمدباقر لاریجانی و آیت الله طا‌ها محمدی ریاست بنیاد ابن‌سینا از سخنرانان و میهمانان ویژه خواهند بود و از دو کتاب «افراد المقال» ابوریحان بیرونی با موضوع «ساعت آفتابی» و «تلخیص مجسطی» ابن سینا رونمایی می‌شود.

این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب نظران در جهت شناخت و معرفی هر چه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و ریاضی، تبادل نظر در جهت شناخت و حفظ میراث بر جای مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

گفتنی است در سال جاری طی فراخوانی از علاقمندان دعوت شد تا آثار و مقالات خود را حول محور‌های این همایش به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام ارسال کنند که ۲۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و طی بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت داوران و دبیر علمی همایش، ۱۵ مقاله برگزیده شد که صاحبان آثار در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

یازدهمین جایزه علمی حضرت عبدالعظیم (ع) به علامه حسن‌زاده آملی اعطا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.