سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووش‌اوغلو: اقدامات اسرائیل در زمینه نقض حقوق بشر به سطحی هشداردهنده‌ رسیده است

وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی درباره افزایش اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تی‌آرتی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز دوشنبه در افتتاحیه چهلمین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل درباره افزایش اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی هشدار داد. 

او افزود: اقدامات اسرائیل در زمینه نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است. بازداشت‌های خودسرانه، مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها، وادار کردن فلسطینی‌ها به ترک خانه و کاشانه خود و شهرک‌سازی‌ها نقض آشکار موازین حقوقی بین‌المللی است. 

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با نقض حق حیات غیرنظامیان فلسطینی ابتدایی‌ترین حقوق آنان را پایمال می‌کند، گفت: خشونت مفرط اسرائیل اوضاع را نگران کننده‌تر کرده است.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: «جنگ داخلی» سوریه ثبات و صلح را در منطقه تهدید می‌کند.

او با تاکید بر اینکه ترکیه همزمان  مبارزه هم زمان با گروه‌های تروریستی مختلف، همواره به موضوع حقوق بشر اهمیت می‌دهد، گفت: محافظت از دموکراسی و حقوق بشر همواره از مهم‌ترین موضوعات برای ما است.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به سفر انیِس کالامار -گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی- به ترکیه از وی و هیئتی که به همراه کالامار برای پیگیری پرونده قتل جمال خاشقجی به ترکیه سفر کردند، تشکر کرد و گفت: کالامار و همکارانش حساسیت لازم را برای تامین زمینه مناسب برای حساب پس دادن کامل عاملان این جنایت نشان دادند.

انتهای پیام/

اظهارات چاووش‌اوغلو در افتتاحیه چهلمین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
شما ترکیه ای ها فقط به فکر منافع مادی و زود گذر دنیوی تون باشید بی خیال هم کیشان!! بی خیال مسلمانان مظلوم فلسطین!!!! بی خیال......
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل