سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه کارگروه برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بوکان برگزار شد

جلسه کارگروه برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی شهرستان بوکان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلسه کارگروه برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی با ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان و با حضور بخشدار مرکزی، نماینده دادستان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بوکان، رٶسا و کارشناسان ادارات، در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تفکیک غیر قانونی اراضی کشاورزی و تصرفات منابع ملی، یک دغدغه ملی است و این شهرستان نیز از این بابت مستثنی نیست.

وی افزود: امروز ساخت و ساز‌ها در دو دهه گذشته و تصرفات منابع طبیعی و تفکیک غیر قانونی اراضی کشاورزی شهرستان، مردم و مسئولین را دچار مشکل کرده و همه تلاش مسئولین شهرستان این است که این ساخت و ساز‌ها را سامان بدهند و اگر قرار باشد این وضعیت کنونی ادامه پیدا کند که متاسفانه ادامه پیدا کرده است، طرح ساماندهی ساخت و ساز‌ها با شکست مواجه خواهد شد و مناطق حاشیه ای و سکونت گاه‌های غیر رسمی توسعه بیشتری پیدا می‌کنند.

خسروپور بر ضرورت اقدام مشترک ادارات در برخورد با ساخت و ساز‌های غیر قانونی و تصرفات تاکید کرد و گفت: توسعه این شهرستان در گرو حل مشکلات موجود در قالب ساماندهی و جلوگیری از افزایش ساخت و ساز‌های غیر مجاز و حفاظت از منابع طبیعی است.

در ادامه این جلسه، محمد یزدانپناه،بخشدار مرکزی نیز روند ساخت و ساز‌های غیر مجاز را نگران کننده دانست و از ادارات شهرستان خواست بصورت جدی با  تصرفات منابع طبیعی برخورد کنند.

بابک رستم پور شهردار بوکان نیز ساخت و ساز‌های غیر مجاز را ناشی از نبود قانون جامع در این حوزه و همچنین عدم انجام وظایف قانونی توسط دستگاه‌های مرتبط در تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی دانست و تصریح کرد: تنها راه چاره برخورد با ساخت و سازها، اقدام مشترک است.

در ادامه رئیس راه و شهرسازی بوکان نیز گفت: اکیپ دهگردشی در گذشته موفق عمل کرده و خواستار فعالیت مجدد این اکیپ شد.

احمد صالحی عضو شورای اسلامی هم به آسیب شناسی ساخت و ساز‌های غیر مجاز پرداخت و اذعان کرد: تا زمانی که به درستی این مساله ریشه یابی نشود اقدامات مقطعی نمی تواند چاره کار باشد.

در ادامه سیامک صدقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هم خواستار همکاری شورا و دهیاران با منابع طبیعی شد و تاکید کرد: با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

در پایان بعد از بحث و بررسی مقرر گردید یک اکیپ در محدوده شهر و یک اکیپ هم تحت عنوان دهگردشی در حریم و خارج از حریم جهت جلوگیری از تصرفات در سطح شهرستان و در قالب اقدام مشترک تشکیل و به صورت هفتگی نسبت به گشت و بازرسی اقدام نمایند.
 

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه کارگروه برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز

برچسب ها: مسکن ، فرمانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.