سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست حزب سوسیال دموکرات آلمان برای گسترش تحریم تسلیحاتی عربستان

حزب سوسیال دموکرات آلمان که بخشی از ائتلاف حاکم بر این کشور است، خواستار گسترش تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب سوسیال دموکرات آلمان که بخشی از ائتلاف حاکم بر این کشور است، خواستار گسترش تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی شد.

«رالف موتزنیش»، معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان، روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا تحریم صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را پس از نهم مارس نیز ادامه دهیم. زیرا، دلایل وضع چنین تحریم‌هایی همچنان پابرجا هستند و تغییری نکرده اند.

این قانونگذار آلمانی بر اتخاذ موضع مشترک اروپایی در زمینه صادرات تسلیحات در چارچوب سیاست خارجی واحد در میان کشور‌های اروپایی تأکید کرد.

موتزنیش همچنین بر ضرورت ایجاد یک نهاد نظارتی در اروپا بر صادرات تسیلحات و همچنین تشکیل یک گروه پارلمانی برای کنترل این نهاد در آینده تأکید کرد.

برلین ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی، پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان واقع در شهر استانبول ترکیه، ریاض را هدف تحریم تسلیحاتی قرار داد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، چند روز پیش اعلام کرد لغو این تحریم‌ها به حل بحران یمن بستگی دارد.

مهلت این تحریم‌ها نهم مارس پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.