سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت قوانین، باید معیار انعقاد قرارداد برون‌سپاری‌ها باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در سومین جلسه واگذاری‌های حوزه معاونت سوادآموزی، گفت : رعایت قوانین، باید معیار انعقاد قرارداد برون‌سپاری‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در سومین جلسه واگذاری‌های حوزه معاونت سوادآموزی که با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون سوادآموزی، ﻣﺴﺅول ذی‌حسابی و رؤسای ادارات بودجه، مالی، پشتیبانی و تدارکات، امور حقوقی، رییس اداره سوادآموزی و کارشناس ﻣﺴﺅول واگذاری‌ها در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت : در واگذاری‌ها و برون‌سپاری کلیه‌ی حوزه‌های آموزش و پرورش، انعقاد قرارداد بر اساس اسناد بالادستی و رعایت دقیق قوانین و مقررات و شفافیت‌های مالی اعمال و لحاظ گردد.

وی گفت : به استناد بند (۵) ماده (۲) مصوبه جلسه (۵۹۵) شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهضت سوادآموزی موظف است به منظور شتاب‌بخشیدن به روند سوادآموزی در کشور با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های اجتماعی دولتی و غیر دولتی، ارائه خدمات سوادآموزی را راهبری کند و به تدریج از مباشرت و تصدی مستقیم امر سوادآموزی به مدیریت فرایند سوادآموزی روی آورد؛ در واقع برون‌سپاری‌های سوادآموزی در جهت کاهش تصدی‌گری و از تائیدات و سیاست‌های مقام معظم رهبری و قوانین جاری کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش و رییس کارگروه واگذاری‌های استان ادامه داد: سوادآموزی یک فعالیت مشارکتی است که بدون همکاری سایر دستگاه‌ها به دشواری انجام می‌شود؛ بنابراین مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف سازمانی که همانا ریشه‌کنی بی‌سوادی می‌باشد، تاثیرگذار است.

یزدان‌پناه تشریح کرد: در واقع مشارکت فرایندی است که موجب تحرک‌بخشی منابع محلی، به کارگیری گروه‌های متنوع اجتماعی در تصمیم‌گیری، درگیری مردم محلی در تعریف مشکلات، جمع‌آوری و تحصیل اطلاعات و اجرای پروژه‌ها می‌باشد که حوزه معاونت سوادآموزی به خوبی از این پتانسیل استفاده کرده است.

سپس، جهانگیر صفری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: در راستای اجرای مصوبه ۷۳۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور فراهم نمودن زمینه توسعه مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های اجتماعی دولتی و غیر دولتی در حوزه سوادآموزی با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی ایجاد شده، ضوابط و مقررات اجرای فعالیت‌های سوادآموزی توسط کارکنان دولت با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مشارکت‌پذیر، واگذاری فعالیت‌ها به موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و معلمان رسمی آموزش و پرورش تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و عضو کارگروه واگذاری سوادآموزی اذعان داشت: برون‌سپاری‌های حوزه معاونت سوادآموزی در قالب ضوابط و مقررات توسط موسسات و بخش‌های غیر دولتی طرف قرارداد با آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق و به صورت خرید خدمات با شفافیت خاص پیگیری می‌گردد.

هرمز نوروزی‌فرد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، مسائل مالی حوزه سوادآموزی در سال جاری و سرانه و قدرالسهم دوره‌های مختلف سوادآموزی را بر اساس شرایط خاص استان تبیین و تشریح کرد.

نورووزی‌فرد، دبیر کارگروه واگذاری‌های استان، واگذاری و مشارکت را دانش نوین و علم رو به ظهوری دانست و افزود: این دانش به بررسی و کشف قابلیت و توانایی گستردگی اطلاعات و نظارت‌های مشارکتی مبادرت می‌نماید؛ به نحوی که افراد را قادر می‌سازد تا بر حوادث موثر بر زندگی‌شان تاثیر قاطع بگذارد.

 

 

انتهای پیام/د

انعقاد قرارداد بر اساس اسناد بالادستی و رعایت دقیق قوانین و مقررات است

 

برچسب ها: مطبوعات ، فرهنگیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.