سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقا پوشش دانش‌آموزی طرح همیار معلم مدارس متوسطه دوم

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت : پوشش دانش‌آموزی طرح همیار معلم مدارس متوسطه دوم استان، ۲۵ درصد ارتقا یافته‌است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،محمدرضا بسامی، معاون متوسطه اداره کل با حضور در اتاق خبر روابط عمومی، گفت : درسال تحصیلی گذشته ۲۵۸ دبیرستان دوره دوم متوسطه، مجری این طرح در سطح استان بودند که در سال تحصیلی ۹۸/۹۷ این تعداد به ۲۷۹ دبیرستان افزایش یافت.

وی گفت : همیار معلم به دانش‌آموزی می‌گویند که به تشخیص دبیر و کادر آموزشی دبیرستان از نظر علمی و اخلاقی در سطح قابل قبولی باشد و با هدایت و راهنمایی دبیر، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان لازم‌التوجه کلاس را کمک کرده و آن‌ها را پوشش آموزشی دهد تا از طریق تمرین و مشارکت، آن‌ها تا سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کنند. همیار معلم، یاری‌دهنده دبیر در جریان یادگیری و پیگیری‌کننده جریان آموزش سایر دانش‌آموزان هم‌گروه است.

بسامی ادامه داد: در این طرح، دبیران پس از انتخاب همیاران معلم، دانش‌آموزان کلاس را گروه‌بندی و برای هر گروه یک همیار معلم اختصاص می‌دهند. دبیران حتی می‌توانند بخشی از نمره مستمر دانش‌آموزان را به اجرای این طرح اختصاص دهند و حتی این طرح با رعایت ضوابط می‌تواند در دبیرستان، خارج از ساعات کلاس نیز اجرا شود.

در ادامه، کیومرث پرندین، رییس اداره متوسطه نظری استان، گفت: در سال تحصیلی ۹۷/۹۶ تعداد ۲۶۹۰۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه نظری استان، مجری طرح همیار معلم بودند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال این آمار به عدد ۳۳۶۶۷ نفر افزایش پیدا کرد که شاهد رشد ۶۷۶۷ نفری در این زمینه بودیم که با توجه به نقش این طرح در ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت‌پذیری و ﻣﺴﺅولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان، نهاینه‌کردن فعالیت‌های گروهی، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان، افزایش میزان موفقیت تحصیلی، ارتقای ارزشمندی در این زمینه محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

۲۵۸ دبیرستان دوره دوم متوسطه، مجری طرح همیار معلم

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.