سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات سنگین سعودی‌ها در مرز‌های جنوبی با یمن

نظامیان عربستان سعودی دو هفته دشوار را در مرز‌های جنوبی این کشور با یمن پشت سر گذاشتند و متحمل تلفات سنگینی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره درباره اعلام رسمی کشته شدن بیست سرباز سعودی در درگیری‌ها در مرز‌های یمن در دو هفته گذشته گفت ارتش سعودی و به اصطلاح ائتلافی که ریاض فرماندهی آن را در یمن برعهده دارد، دو هفته سخت را پشت سر گذاشتند. از دهم فوریه تاکنون بیست نظامی سعودی در درگیری با انصارالله کشته شدند.

بر اساس اعلام رسانه‌های سعودی در جدیدترین درگیری‌ها، چهار سرباز سعودی در مرز‌های جنوبی عربستان کشته شدند.

درگیری‌ها در طول مرز‌های نجران، جیزان و عسیر رخ می‌دهد که نشانه گسترش دامنه درگیری‌ها بین دو طرف با وجود حملات هوایی ارتش سعودی در این منطقه است.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر اینها، حوثی‌ها از شلیک یک فروند موشک بدر ۱ به تجمع سربازان ارتش سعودی در استان نجران خبر دادند و دو پاسگاه ارتش سعودی را هم در این استان گلوله باران کردند. شدت درگیری‌ها بیانگر آن است که دو طرف نیرو‌های خود را در دو سوی مرز‌ها بسیج کرده اند. رسانه‌ها به پیامد‌های این درگیری‌ها برای دو طرف توجه دارند. توجهی که باعث شد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور دهد یک ماه حقوق به عنوان پاداش به نظامیانی که در نبرد‌ها در مرز‌های جنوبی عربستان مشارکت دارند، پرداخت شود.

حوثی‌ها توانایی‌های فزاینده تسلیحاتی خود و پیشروی به طرف اهداف جدید در خاک عربستان را پنهان نمی‌کنند. توانایی‌هایی که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف چند روز پیش به آن اشاره کرد و گفت حوثی‌ها حدود دویست و هجده فروند موشک به طرف عربستان شلیک کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.