وی افزود: برنامههای آموزشی دانشگاه در مقطع کارشناسی بازنگری شد و امروز مدنظر داریم برنامههای ارشد و دکتری را نیز بازنگری کنیم، همچنین سعی شد برنامههای کارآفرینی و مهارت افزایی بیشتر در برنامهها دیده شود؛ در کنار آن برنامهای برای مهارت افزایی دانشجویان داریم. زیرا همه مهارتها را نمیتوان در برنامه آموزشی مصوب دید. تلاش میکنیم مدرسه مهارت افزایی را داشته باشیم هنوز این طرح را پیاده نکردیم اما به صورت موردی در دانشکدهها آغاز شده است.
معتمدی بیان کرد: کارآفرینی فراتر از مهارت افزایی است، مهارت افزایی افزایش مهارت فارغ التحصیلان اما کارآفرینی بحث فراتری است و هر کسی مهارت دارد الزاما کارآفرین نیست. در کارآفرینی در دانشگاه خوب عمل کردید و سرمایه گذاری صورت گرفته است. برج فناوری ابن سینا در چهارسال گذشته از ۱۰ شرکت دانش بنیان و کارآفرین به ۱۴۰ واحد رسیده است، به دلیل تقاضای بالا چند طرح را در دانشکدهها و بخشهای مختلف دنبال میکنیم تا ظرفیت آن را در یک سال آینده به ۲ برابر افزایش دهیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: محور اقتصادهای پویا بر دانش فنی و تولید تکنولوژیهای نو است، امروزه ارزش افزوده در این بخش وجود دارد و لازمه این کار کارآفرینی و نوآوری است فردی که نوآور است کارآفرین هم هست و خود میتواند شغل ایجاد کند و در چرخه اقتصادی موثر باشد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش خوب فعال بودیم پاسخی خوب هم گرفتیم شاید مدلی که در دانشگاه امیرکبیر پیاده شده در جاهای دیگر کمتر باشد هم از r&d شرکتهای معتبر بین المللی و هم از شرکتهای داخلی استفاده کردیم و به همین نسبت که تعداد افزایش پیدا کرده است نشان میدهد که تولید محصول با فناوری جدید هم افزایش یافته است.
معتمدی گفت: المپیادها در برنامه راهبردی دانشگاه در بخش معاونت آموزشی دیده شده است خوشبختانه آمار چند سال پیش نشان میدهد که هم جذب المپیادیها در مقاطع مختلف بیشتر شده و هم رتبههای کسب شده توسط دانشگاهها ارتقا پیدا کرده است.
انتهای پیام/