حال در جدیدترین آزمون برگزار شده توسط این موسسه، بیامو X1 به همراه ۱۰ شاسیبلند کوچک دیگر از این کلاس مورد آزمایش قرار گرفتهاند. در این آزمایش که مربوط به سیستم ترمز خودکار اضطراری در مواجهه با عابر پیاده بوده، بیامو X1 هیچ امتیازی اخذ نکرده و در حقیقت این خودرو در این فرآیند مردود شده است.
این آزمایش شامل یک مانع متحرک شبیهساز انسان است که از یک نقطه کور شروع به حرکت کرده و ناگهان جلوی خودرو ظاهر میشود. سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری خودرو میبایستی که مانع را به سرعت تشخیص داده و با ترمزگیری به موقع از برخورد با آن جلوگیری کند. این آزمایش دقیقا شبیهساز عبور غیر منتظره عابرین پیاده از میان درختان بلوار و یا پشت خودروهای پارک شده است که راننده امکان عکسالعمل سریع را نداشته و یا اینکه وی دچار حواسپرتی است. از آنجایی که این موضوع مستقیما با جان رهگذارن ارتباط دارد، بسیار جدی گرفته شده و مهم تلقی میشود. از این رو برای اطمینان از صحت نمره آزمایش، این فرآیند۳ بار انجام میشود.
در آزمایش اول، عابر به صورت ناگهانی و سریع وارد جاده میشود. در آزمایش دوم یک کودک از پشت چند خودروی پارک شده به خیابان میآید و در آزمایش سوم یک شخص بالغ در کنار خیابان و همجهت با مسیر خودروها حرکت کرده و ناگهان مسیر خود را کج میکند. دو آزمایش اول در سرعتهای ۱۹ و ۴۰ کیلومتر در ساعت انجام شده و آزمایش سوم در سرعتهای ۴۰ و ۵۹ کیلومتر در ساعت انجام میشوند.
در این آزمایش بین ۱۱ خودروی شرکت کننده، چهار خودروی هوندا CR-V، سوبارو فورستر، تویوتا Rav4 و ولوو XC40 امتیاز عالی را کسب کردند. این چهار خودرو در تمامی شرایط بدون برخورد با آدمک شبیهساز، توقف کامل کردهاند. پنج خودروی دیگر نیز هر کدام نمراتی را دریافت کردهاند و خودروی دهم با برخورد کامل به آدمک شبیهساز، به دلیل عکسالعمل کند سیستم کف امتیازات را دریافت کرده است.
در این میان اما سیستم ترمز اضطراری بیامو X1 متفاوت از بقیه، هیچ عکسالعملی نشان نداده و اقدام به ترمزگیری نکرده است! این خودرو در هیچ کدام از سه آزمایش امتیازی کسب نکرده و سیستم آن حتی هیچ مانعی را نیز تشخیص نداده است. این موضوع بازتاب بسیار گستردهای دربر داشته است که در ویدیوی زیر مشهود است:
بیشتر بخوانید: تویوتا سیستم پاداشدهی خود را به صورت آزمایشی راهاندازی کرد
انتهای پیام/