سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

راه‌اندازی نرم افزار بیمه/ ۳۰۰ نفر در استان کرمان غیرحضوری نوبت می‌گیرند

جعفری گفت: ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در استان کرمان از طریق نرم افزار بیمه نوبت می‌گیرند، کار با این نرم افزار ساده است و در زمان صرفه جویی می‌کند.

محمد جعفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای توجه به رفاه مشتری و ارتقا جایگاه بیمه شدگان و کاهش مراجعات به مراکز ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای، نرم‌افزاری را طراحی کرده است؛ این نرم افزار بیش از سه سال در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شده است و در نهایت توسط سازمان بیمه عرضه شده است.
 
وی ادامه داد: نرم افزار بیمه بخش‌های متعددی دارد، این بخش‌ها شامل بیمه‌شدگان، موسسات درمانی، موسسات بیمه گذار و پرسنل است؛‌ در بخش بیمه شدگان اطلاعات شخص بیمه شده وجود دارد و فرد می‌تواند در این قسمت تمام کار‌های بیمه‌ای اعم از درخواست تعویض دفترچه، گرفتن نوبت و غیره را انجام دهد، وقتی شخصی درخواست تعویض دفترچه دارد، دفترچه او با پیک موتوری ارسال می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه به محل تعویض دفترچه نیست، همچنین بیمه شدگان در این بخش می‌توانند دفترچه خود را باطل کنند.

 امکان اخذ نوبت با نرم‌افزار بیمه

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در نرم افزار بیمه امکان اخذ نوبت از پزشک طرف قرار داد وجود دارد، گفت: می‌توان در این بخش کد ملی را وارد کرد و نوبت گرفت؛ این نوبت‌گیری از راه دور نیز انجام می‌شود؛ در بخش موسسات درمانی هم می‌توان تقاضای عقد قرارداد داشت و با وارد کردن اطلاعات قرار داد ارسال می‌شود.
 
جعفری  تشریح کرد: در بخش موسسات بیمه گذار، حق بیمه که از حق پرسنل باید کم شود وجود دارد؛ افراد برای ارسال حق بیمه و اطلاع رسانی مرتبط می‌توانند به این بخش مراجعه کنند.
 
وی افزود: در بخش پرسنل سازمان، بخش رفاهی و نیازمندی‌ها قرار گرفته است و بیمارانی که بستری می‌شوند می‌توانند مشخصات خود را در این بخش ببینند.

تعویض ۴۰ تا۵۰ دفترچه با نرم‌افزار بیمه

جعفری افزود: امروزه در استان کرمان حداقل ۴۰ الی ۵۰ مورد دفترچه از طریق اپلیکیشن تعویض می‌شود.
 
وی ادامه داد: ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در استان کرمان از طریق این نرم افزار نوبت می‌گیرند؛ از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار این است که ۱۰ الی ۱۲ نرم‌افزار بزرگ را در کشور به هم منصل می‌کند، این نرم افزار‌ها شامل نرم افزار ثبت احوال، سامانه تامین اجتماعی و سایر سازمان‌ها است، البته سه  الی ۴ نرم‌افزار‌ بیمه سلامت  هم به یکدیگر وصل می‌شوند که در آنها اطلاعات درمانی و بیمه‌شدگان به هم لینک شده‌اند.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: کارکردن با نرم‌افزار بیمه ساده است و هر کس می‌تواند از آن استفاده کند؛ سازمان بیمه سلامت در استان کرمان دفترچه بیمه در بخش خدمات سرپایی را حذف کرده است و با وارد کردن کد ملی کار‌ها انجام می‌شود.
 
جعفری یادآوری کرد: در نرم افزار بیمه اگر سیستم مطبی قطع شده باشد فرد می‌تواند از طریق گوشی موبایل کار‌های خود را انجام دهد؛ با کمک این نرم افزار می‌توان در وقت صرفه جویی کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.