سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهم ترین محور بیانیه گام دوم دشمن شناسی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت:مهم ترین محور بیانیه گام دوم دشمن شناسی و ایجاد مرز با دشمنانی بود که امروز با آنها بر سر میز مذاکره نشستیم اما نتیجه‌ای عایدمان نشد.

اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد:  در  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در قالب  بیانیه گام دوم  انقلاب  راهبرد‌هایی را در اختیار عموم قرار دادند که بخشی از آن مربوط به  حوزه سیاست خارجی بود و که  مهم ترین محور آن مربوط به دشمن شناسی و ایجاد مرز با دشمنانی بود که امروز با آنها بر سر میز مذاکره نشستیم اما نتیجه‌ای عایدمان نشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:با توجه به پرونده مذاکرات مختلفی که طی چند سال اخیر در دستور کار  دیپلماسی  کشور  وجود داشت  خروج یک جانبه امریکا  از برجام و نقض تعهدات بین المللی‌اش  موجب شد باردیگر بیانات رهبر در خصوص دشمن اصلی  انقلاب و مردم رنگ واقعیت بگیرد.

وی ادامه داد:  در بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر بی اعتمادی نسبت به  دشمن و نگاه به داخل و اتکا به ظرفیت های  درونی اصلی ترین محور را نشان می داد. 

زارعی با بیان اینکه رفتارهای خصمانه آمریکا نسبت به کشورمان با گستردگی زیادی طی سال های اخیر همراه بوده است،افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از کلید واژه هایی بود که رهخبر انقلاب بر آن تاکید داشتند تا دشمن از نقاط ضعف ما سوء استفاده نکند.

وی ادامه داد: محور مقاومت امروز یکی از ظرفیت های اصلی برای بهره برداری در حوزه سیاست خارجی است تا با استفاده از آن از نفوذ و مداخله آمریکا جلوگیری شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به تاکید رهبری  نسبت به عدم صداقت طرف غربی ، نباید لبخند آنها مانع فهم توطئه و ترفندشان  بشود.

وی تصریح کرد: امروز اصلی ترین ابزاری که دشمن بر آن متوسل شده تحریم‌ها است به طوری که ایجاد فشار بر کشورهای مختلف دنیا  از طریق تحریم به سیاست آمریکا و هم پیمانانش بدل شده است.

زارعی تاکید کرد: مقامات کشور با الگو گیری از بیانیه رهبر می‌توانند علاوه بر خنثی کردن توطئه‌های دشمن گام اساسی بردارند تا  کشورمان مسیر آمده را با موفقیت طی کند و  اتکا بر اروپا نیز نمی‌تواند برای ما آورده‌ای داشته باشد زیرا آنها نیز در چرخه سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.