سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح نظارت بر بازار آبادان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: طرح نظارت بر بازار با هدف تنظیم و کنترل قیمت ها در آستانه نوروز در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رشید پورنعمتی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان روز دوشنبه گفت: اعمال سیاست تنظیم بازار، نظارت بر توزیع کالا و ارائه خدمات، ایجاد بستر تامین مایحتاج عمومی، تنظیم و کنترل بازار کالا‌های خاص، اصلاح نظام توزیع با محور عدالت گستری در آستانه سال نو، نظارت بر واحد‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی، رسیدگی دقیق و سریع به شکایت‌های مردمی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از هدف‌های طرح نظارتی نوروز ۹۸ در آبادان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به همراه اتاق اصناف و بازرسان فرمانداری آبادان اجرا می‌شود، افزود: با نظارت بر کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ کالا‌ها در قالب این طرح از قشر آسیب پذیر جامعه حمایت می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان زمان اجرای این طرح را تا پایان فروردین ماه سال آینده ذکر کرد و گفت: در این طرح کالاهی اساسی، شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، واحد‌های اقامتی، انبار و سردخانه، رستوران‌ها بازرسی می‌شوند.

پورنعمتی با اشاره به فعالیت پنج تیم بازرسی در شهرستان آبادان ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و کم فروشی، مراتب را با تلفن ۱۲۴ به اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان اطلاع دهند.

وی همچنین در خصوص تامین مایحتاج ضروری شهروندان و مسافران افزود: به لحاظ تامین مرغ، برنج و روغن کمبودی نداریم و کار ذخیره سازی این اقلام انجام شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

پورنعمتی گفت: به دنبال افرایش سهمیه گوشت قرمز برای اسفند و فروردین ماه هستیم تا در این زمینه با کمبودی مواجه نشویم.

وی کنترل دقیق و برخورد جدی با متخلفان در زمینه کالا‌های اساسی و پرمصرف ایام پایانی سال از جمله مرغ و میوه که تحت نظارت کمیسیون تنظیم بازار آبادان است را از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در ایام نوروز برشمرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان افزود: گرانفروشی، کم فروشی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی از عمده‌ترین تخلفات عرضه کنندگان کالا و خدمات است که در صورت برخورد با چنین مواردی پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام / د

طرح نظارت بر بازار در آستانه نوروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.