سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی گوترش از تشدید خشونت علیه روزنامه‌نگاران در جهان

دبیرکل سازمان ملل در چهلمین دوره نشست‌های شورای حقوق بشر، از تشدید خشونت علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در جهان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه چهلمین دوره نشست‌های شورای حقوق بشر وابسته به این سازمان در ژنو از تشدید خشونت علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در جهان ابراز نگرانی کرد.

او گفت: شاهد آن هستیم که خشونت دامن‌گیر شمار زیادی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها شده است. در بعضی از مناطق تا حدودی برابری بین مردان و زنان ایجاد شده است، اما به تلاش‌های بیشتری در این زمینه نیاز داریم. حمایت از حقوق بشر به عملیات مستمر در بسیاری از مناطق جهان تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنرانی خود افزود: شمار کمی از جمعیت جهان، بیشتر ثروت‌ها را در اختیار دارند و فقر یکی از خطرناکترین اموری است که حقوق بشر را در جهان تهدید می‌کند. نابرابری، ظلم و بیکاری و وخامت اوضاع معیشتی باعث بروز ناآرامی می‌شود.

گوترش همچنین اظهار کرد: من نمی‌توانم بدون قدردانی از شورای حقوق بشر برای پرداختن به یکی از بزرگترین چالش‌های جهان کنونی و فردا یعنی همان تغییرات اقلیمی، به سخنان خود پایان دهم. این تهدید هم اکنون بسیار جدی است و بسیار سریع پیش می‌رود. من از تلاش شما برای آنکه حقوق انسانی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد قدردانی می‌کنم. بیش از ۱۵۰ کشور، حق داشتن محیط زیست سالم را به رسمیت شاخته اند. بیش از ۹۰ درصد از مردم شهرنشین در جهان هوای ناسالم تنفس می‌کنند. آلودگی هوا هر ساله موجب مرگ ۷ میلیون نفر می‌شود که ۶۰۰ هزار تن آنان کودک هستند. تغییرات اقلیمی موجب افزایش قحطی و گرسنگی شده است و تاثیر بسزا و ناراحت‌کننده‌ای بر افراد به حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.