سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزاحمت خواستگار سابق از طریق فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگیری عامل مزاحمت‌های سایبری برای خانم جوان در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ علی سرحدی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر مزاحمت فردی ناشناس در فضای مجازی برای خود و همسرش موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات زن جوان که ۲۹ سال سن دارد مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتساب اقدام به ارسال عکس‌های شخصی قبل از ازدواج برای وی و همسرش کرده و او را تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی در فضای سایبر عامل ارسال تصاویر را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

وی عنوان کرد: متهم که مردى ۲۹ ساله بود در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با مستندات بدست آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه اش را انتقام جویی و تسویه حساب شخصی اعلام کرد.

متهم اعلام داشت چندین مرحله به خواستگاری شاکی رفته، ولی هر بار از طرف او و خانواده اش جواب منفی گرفته تا اینکه اخیرا متوجه شده که با دوست صمیمی اش ازدواج کرده و برای انتقام جویی اقدام به ارسال این تصاویر برای وی و همسرش کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: به استناد قانون جرایم رایانه‌ای براساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ سرحدی تاکید کرد: کاربران به یاد داشته باشند که فضای مجازی جایی برای انتقام جویی نیست و باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بدگمانی و شک یا انتقام‌جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که هرگونه مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.