سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان:

پهلوگیری ۹ کشتی افغانستانی در بندر چابهار طی یکسال گذشته

آقایی گفت: از سال گذشته تاکنون ۹ کشتی حامل کالا‌های ترانزیتی از کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی بر اساس ۴ فاکتور انجام می‌شود گفت: نخستین هدف‌گذاری ما برای توسعه بندر شهید بهشتی ارتقای ترانزیت در بخش کالا و بار بوده است.

وی ادامه داد: دومین هدف گذاری ما توسعه ترافیک دریایی در بخش کالا و بار و سومین هدف پیوند کشور‌ها از طریق بندر چابهار است و ما سعی داریم که بندر چابهار را به عنوان دروازه ملل معرفی کنیم.

آقایی اظهار کرد: توسعه تعاملات زیست محیطی و منطقه‌ای در سواحل دریای عمان از دیگر اقدامات مهم سازمان بنادر برای توسعه بندر شهید بهشتی بوده است.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما توسعه بندر چابهار را بر اساس زیرساخت‌های عمرانی و تکمیل تجهیزات قرار داده‌ایم به طوری که ۲۰۳ هکتار را استحصال کردیم و آن را به عنوان اراضی پس کرانه‌ای قرار داده‌ایم.

آقایی با بیان اینکه ۵ اسکله را در بندر چابهار در فاز یک اضافه کرده‌ایم، گفت: درفت اسکله‌های بندر چابهار به طول ۱۶.۵ متر در این بندر طراحی کرده‌ایم.

مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون بندر چابهار هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی‌های بزرگ و پهن پیکر ندارد و کشتی‌ها در تمام فصول می‌توانند از تجهیزات و خدمات بندر شهید بهشتی استفاده کنند.

وی افزود: بعد از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش انتقال داده شد و بعد از مونتاژ به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید: «بندر چابهار» قیمت کالاهای مصرفی در افغانستان را کاهش خواهد داد 


بیشترین تخلیه و بارگیری کالا در ۱۲ سال گذشته

آقایی تأکید کرد: در بندر چابهار از تجهیزات مدرن و جرثقیل‌هایی با برند‌های مناسب برای خدمات‌دهی به کالا و بار استفاده می‌شود.

مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۰ دستگاه استراتژیک به بندر چابهار وارد شده است، گفت: مکنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن در ساعت یکی از این دستگاه‌های استراتژیک در بندر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی درباره تخلیه انواع کالا در بندر چابهار وجود ندارد، گفت: از سال گذشته تا به امروز ۹ کشتی حامل کالا‌های ترانزیتی از کشور افغانستان با کمترین زمان ممکن انتقال داده شده است.

آقایی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در طول ۱۲ سال انجام شده است.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد کالا از سال گذشته تا به امروز به صورت مستقیم از بنادر مختلف به بندر چابهار منتقل شده است، افزود: بندر چابهار امروز به عنوان پوند دهنده خوبی برای کشور‌های همسایه محسوب می‌شود و امکان پذیرش هر نوع کالا و کشتی را دارد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار فراهم شد

وی اظهار کرد: ۸ دستگاه مکنده وارد بندر چابهار شده و این دستگاه‌ها تا به امروز کالای دو کشتی را به صورت کاپوتاژ تخلیه کرده‌اند.

آقایی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذای خوبی در بندر چابهار ایجاد شده است، گفت: با تکمیل فاز ۲ می‌توانیم میزان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را چندین برابر افزایش دهیم.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بخش‌های نفتی و پتروشیمی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده و ما با راه‌اندازی کارخانه‌های بسته‌بندی و پردازش می‌توانیم فرصت‌های بسیاری زیادی را برای کشور‌ها ایجاد کنیم.

وی گفت: در بخش تجهیزات سرمایه‌گذاران می‌توانند ورود کنند و ما در آینده‌ای نزدیک با تکمیل فاز‌های ۳، ۴ و ۵ فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنیم.

آقایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ما در بندر چابهار کمک به افغانستان است به طوری که ما از طریق این بندر تمام کار‌های ترانزیتی را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت انجام می‌دهیم.

مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت: آمادگی هر نوع پذیرش سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در بندر چابهار وجود دارد.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون ۹ کشتی حامل کالا‌های ترانزیتی از کشور افغانستان با کمترین هزینه و زمان در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کردند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.