شهردار تهران با بیان اینکه با چالش جدی تامین منابع روبرو هستیم، گفت:شهرداری باید روزانه ۲۵ میلیارد تومان کسب درآمد کند.
حناچی با بیان اینکه شهرداری یک دستگاه درآمدهزینهای است و از محل مالیات بر ارزش افروده هم کمکهایی از دولت میگیرد، افزود: شهرداری باید روزانه ۲۵ میلیارد تومان برای هزینههایش درآمد کسب کند.
وی ادامه داد: براساس نظرسنجیها و از نگاه شهروندان آلودگی هوا و ترافیک در صدر مشکلات قرار دارد و بیشترین مشکل را در حوزه حمل و نقل و ترافیک داریم.
حناچی با اشاره به اینکه بهره برداری از خطوط ۶ و ۷ مترو اصلیترین هدف ما بود، اظهار کرد: خط ۶ مترو را در خاتمه امسال و خط ۷ را از مهدیه تا میدان صنعت افتتاح میکنیم.
وی با بیان اینکه برای خط ۷ مترو از طریق مشارکت ۷۰۰ میلیارد وام و برای خط ۶ هم ۲ هزار میلیارد از بانک شهر منابع گرفتیم، بیان کرد: به زودی این دو خط به بهره برداری میرسد.
شهردار تهران گفت: خط ۶ و ۷ مترو به لحاظ مهندسی قابلیتهایی دارند و استفاده از قطار بدون راننده در آینده امکان پذیر است.
حناچی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اثرات طرح کاهش قابل توجه است و امسال وضعیت بهتری داریم و سهم روزهای پاک از ۳ روز به ۱۳ روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تهران در سال ۹۷ هیچ روز ناسالمی را تجربه نکرده است، افزود: سال گذشته اگرچه نزولات جوی هم موثر بود ولی تا این تاریخ ۵ روز ناسالم داشتیم.
شهردار تهران با بیان اینکه افزایش خطوط معاینه فنی و دوربینهای شهری و اجرای طرح جدید در این وضعیت بی تاثیر نبوده است، اظهار کرد: برای برنامههای آتی هم ۲۲ کیلومتر خط مترو را تکمیل میکنیم.
حناچی با اشاره به اینکه بهره برداری از ۱۳ ونیم کیلومتر از خط ۷ مترو در سال ۹۸ در دستور کار است، افزود: تلاش برای کاهش یک دقیقهای سر فاصله قطارها با افزایش ناوگان و فعال کردن فعالیتهای مجتمعهای ایستگاهی از موضوعاتی است که دنبال میکنیم.
وی با بیان اینکه جایگزینی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و خرید ۷۰۰ فیلتر جذب دوده هم در دستور کار شهرداری تهران است، گفت: خرید و نصب هزار دستگاه سامانه ثبت تخلفات نیز در دستور کار قرار دارد.
حناچی با اشاره به اینکه تایید طرح تفصیلی منطقه ۲۲ از چالشهای جدی بود که اکنون تصویب شده و مراحل ابلاغ را طی میکند، تصریح کرد: جمع آوری کارگاههای ساختمانی کار بزرگی بود که یکی از آنها هم کارگاه میدان ۷ تیر است و تلاش میکنیم هر چه زودتر تمام شود.
شهرداری تهران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع فنی و عمرانی هفته گذشته انجام شد، افزود: ۳۲ پروژه نیمه تمام در سال ۹۸ به پایان خواهند رسید.
وی ادامه داد: منطقه عمومی ری و تهران به دلیل آبهایی که از البرز جاری شده شکل گرفته است و به همین دلیل در مورد احیای روددرههای پایتخت برنامهریزی کردهایم.
حناچی اضافه کرد: ۶ دستگاه نردبان هیدرولیکی هفته دیگر به آتشنشانی تهران تحویل داده میشود و ۶ دستگاه هم در گمرک در انتظار وجوهات هستند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه برای شب عید هم علیرغم اینکه وظیفه مستقیم در زمینه کالا نداریم تلاش میکنیم سرویس بهتری را به مردم بدهیم، خاطرنشان کرد: ۱۲ بوستان تا آخر امسال در تهران افتتاح میشود.
وی تاکید کرد: جهتگیری شورا و شهرداری تهران جلوگیری از تخریب باغات است و تلاش میکنیم باغاتی که در اختیار سازمانهای دولتی قرار دارند را تثبیت کنیم.
شهردار تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه شهرداری تهران به بهانه افزایش آلودگی هوا و ترافیک و همینطور افزایش تعداد خودروها و جوابگو نبودن طرح زوج و فرد جهت کاهش ترافیک اقدام به پولی کردن این محدوده کرد؛ اما در حقیقت این اقدام برای تامین بودجه شهرداری انجام شد چرا که هیچ محدودیتی در تعداد خودروهایی که میتوانند در روز با پرداخت عوارض وارد این محدوده شوند، وجود ندارد و عملا نشان میدهد که این تغییر برای کنترل ترافیک نبوده است، شما به عنوان متولی این طرح چه تضمینی میدهید که در صورت نیاز شهرداری تهران به پول بیشتر، سایر معابر شهر نیز پولی نشوند؟ گفت: در طرح قبلی قاعده مشخصی برای توزیع سهمیه ترافیکی وجود نداشت.
حناچی با بیان اینکه در این حوزه با اعطای مجوزهای رایگان ، شناور و تشویق مردم به تخلف را به جای قانونمداری مواجه بودیم، ادامه داد: تاثیرات طرح جدید مثبت بود و ما هیچ راهی جز کاهش استفاده از خودروهای شخصی نداریم.
شهردار تهران تاکید کرد: ما باید در این شهر میزان استفاده از خودروی شخصی را برای همه به یک نسبت کاهش دهیم و اگر این کار را کنیم نفعش برای همه است.
وی اضافه کرد: در خیلی از کشورها به قدری به میزان تعلق محلی دامن میزنند که ساکنین از مراکز محلی خودشان خرید کنند وما فاصله زیادی تا آن مرحله داریم.
حناچی گفت: ما باید حداکثر تعلق به محلات را ایجاد و تلاش کنیم این جهت گیری اساسی در شهرداری اجر شود.
شهردار تهران با بیان اینکه پیمانکاران خرد و کلانی مطالباتی دارند که در مقابل شورا تجمع می کنند، اظهار کرد: به نظر میآید اتفاقی که اینگونه ساماندهی می شوند عادی نیستند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد افراد به دلایل مختلف علاقه دارند تا فضایی را در مقابل شهرداری ایجاد کنند تا مدیران تحت فشار قرار بگیرند.
حناچی با اشاره به اینکه هیچ تعارفی در مبارزه با فساد نداریم، گفت: همین الان هم مبارزه میکنیم، ولی سروصدا نمیکنیم؛ اگر قرار به اطلاعرسانی باشد، باید ازطریق سیستمهای قضایی صورت گیرد.
شهردار تهران با بیان اینکه آن چیزی که برای دولت میتواند تهدید باشد، شاید برای ما فرصت است، اظهار کرد: حجم نقدینگی یک فرصت برای سرمایه گذاری در شهر است.
حناچی با اشاره به اینکه فروش شهروند و شهر آفتاب در بودجه ۹۸ وجود ندارد، گفت: پروژهای عمرانی به سمت سرمایهگذاریهای بخش خصوص میروند.
وی در مورد اقدامات اصلاحی که در شهر انجام خواهد شد، بیان کرد: در جلسهای که در شورای معاونین داشتیم به ایده کاربرد رنگ در شهر اشاره کردم، زیرا تهران شهر رنگی نیست. این موضوعات که کم هزینه و زود بازده هستند در دستور کار قرار دارند و این کار را آغاز کردیم.
شهردار تهران تاکید کرد: بقیه کارها هم از این دست است و همیشه این طور نیست که با منابع مالی بخواهیم مشکلات را حل کنیم و اگر مردم دل بدهند و ما هم بتوانیم دل مردم را به دست آوریم به موفقیت میرسیم.
حناچی با بیان اینکه در مورد طرح جامع چند چالش داشتیم و بازبینی طرح تفصیلی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی فرحزاد تصویب شده و به زودی ابلاغ میشود.
وی با اشاره به اینکه بستههایی برای سرمایهگذاری آماده کردهایم و در جلساتی که با سفرا داریم، این موضوعات مطرح میشود، تصریح کرد: بخشی از برنامههای شهرداریهای دنیا تلاش برای جذب سرمایه است.
شهردار تهران با اشاره به وقوع زلزله در پایتخت گفت: در تاریخ آمده که ری در قرن ۷ یک کلان شهر بود، اما اکنون از ری چه چیزی مانده و این نشان میدهد که این منطقه چند بار کن فیکن شده است.
حناچی تاکید کرد: اینکه زلزله نمیآید فرض غلطی است و ما باید یاد بگیریم چگونه با زلزله زندگی کنیم.
وی ادامه داد: موضوع منطقه ۲۲ را در طرح تفصیلی پیگیری کردیم و در مورد بناهایی که میتوانستیم مانع صدور پروانه شویم، این کار را انجام دادیم؛ با تصمیمات سلیقهای در منطقه ۲۲ طرح تفصیلی زیر پا گذاشته شد.
شهردار تهران در مورد سوالاتی که شهروندان در فصای مجازی از وی پرسیده بودند، گفت: متاسفانه تلاشی برای کاهش تولید زباله نداریم، در حالی که بسیاری از کشورها از این روش استفاده میکنند.
حناچی با بیان اینکه در خیلی از کشورها مانند لندن زباله هفتهای یک بار جمع آوری و تخلیه میشود، تصریح کرد: روزانه ۹ هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله از تهران خارج میکنیم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه پسماند زبالهها بازیافت میشوند، ولی آن کمپوستی که قابل استفاده باشد به طور کامل حاصل نمیشود.
وی تاکید کرد: در مورد بدهیهای شهرداری تهران به خاطر تعهداتی که شهرداری داده رقم بدهیها هر لحظه در حال تغییر است.
حناچی با بیان اینکه عمده خرید قطارهای شهری از چین میباشد و دلیلش هم قیمت است،خاطرنشان کرد: در نسل جدید قطارهای شهری قطعات وارد و واگن در داخل ساخته میشود.
شهرداری تهران تاکید کرد: جهت گیری عمومی این است که از ظرفیت واگن سازیهای داخلی استفاده کنیم.
وی گفت: تعداد زیادی مجموعه صنعتی رها شده داریم و برخی ۲۵ سال است که متروکه هستند. برای کارخانه سیمان هم برنامه داریم که با همکاری دولت اگر انجام شود، هم برای شهرری و هم تهران منافع خواهد داشت.
حناچی با بیان اینکه تحقق بودجه نقدی ۸۵ درصد است، اضافه کرد: در شرایط رکود تقاضا برای املاک به حداقل میرسد.
شهردار تهران تاکید کرد: گرفتن وام در مقابل املاک موضوعی است که از گذشته هم وجود داشته، ولی الان به دلیل بدهیهایی که داریم نمیتوانیم وام بگیریم.
وی ادامه داد: ۱۸ درصد آلودگی هوای تهران به خاطر موتورهای کاربراتوری است و یک فرهنگی جا افتاده که موتور برای کسانی است که نمیخواهند قانون را رعایت کنند و اول باید این مشکل را حل کنیم.
حناچی در مورد میزان دقیق بدهیهای شهرداری تهران گفت: بدهیهایی که در شهرداری داریم روشن است.
شهردار تهران تاکید کرد: در مورد انتصابات مشکل جدی نداریم و تاکنون ۴ شهردار عوض شده اند و ما تلاش داریم با حداکثر تفاهم این موضوع را دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: مشروعیت حضور ما در شهرداری به خاطر آرای مردم است و باید به محصول نهایی کار خود نگاه کنیم و ما تلاش میکنیم که عملکردمان قابل دفاع باشد.
حناچی درباره طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: گاهی اوقات اجرای طرحهای شهرسازی منافع فردی را در مقابل منافع جمعی قرار میدهد.
شهردار پایتخت ادامه داد: در مورد توسعه دانشگاه تهران ۶۰ درصد تملک شده، ۲۰ درصد دیگر دولتی و ۲۰ درصد دیگر متعلق به مردم است و با دانشگاه مذاکره کردیم تا این مشکلات حل شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد خرید و فروش پست در شهرداری گفت: اگر مدارکی دارید ارائه دهید در غیر اینصورت تعقیب قضایی دارد؛ البته ما از خبرنگاران شکایت نمیکنیم.
حناچی با بیان اینکه میزان استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده ۹۵ مسیرهای تهران مشکلش با دوچرخه باطری دار حل میشود و در مسیرهای شرقی و غربی هم امکان استفاده از دوچرخه های بدون باطری وجود دارد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه ما نمی توانیم تهران را بهشت کنیم اما می توانیم مانع تخریب شویم، افزود: با استفاده از افراد متخصص می توانیم مانع تصمیمات غیر تخصصی شویم.
وی خاطرنشان کرد: تهران در وضعیت تمرکز حاد قرار دارد و بخشی از آنها در اختیارات شهردار تهران نیست؛ ما می توانیم این تمرکز را کنترل کنیم و با سرعت بالا به سمت آن نرویم.
انتهای پیام/
تا یاد بگیرن چجوری رای بدن
بگردید دنبا راههائیکه بهروری شهرداری را بیشتر کنید .. حقوقهای نجومی که فقط حکمش در سایت قرا گرفت را به عدالت توزیع کنید .. ساخت و پاخت ها را کم کنید..شاید به یک دوپ
مم این مبلغ نیاز داشته باشید
ضمنا اکثر مردم همین عوارض و پسماند را برای شما کافی میدانند و بیش از این قدت مالی ندارند
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!