سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو با فریب نظامیان خود در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات حساسی را از آن‌ها گردآوری کرد

یک گروه از مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو توانست با ساخت حساب‌های کاربری جعلی، اطلاعات حساسی را از نیرو‌های این نهاد نظامی در اینستاگرام و فیسبوک گردآوری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه از اتاق فکر «مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو» در لتونی (مرکز استارت‌کام)، برای آزمایش میزان آمادگی نیرو‌های این نهاد نظامی در قبال روش‌های گوناگون و رو به تکامل جاسوسی در دنیای مدرن فناوری و شبکه‌های اجتماعی، با ساخت حساب‌های کاربری جعلی و مهندسی شبکه‌های اجتماعی، توانست اطلاعات ارزشمند و حساسی را درباره محل‌های استقرار واحد‌های این نظامیان، مأموریت‌های آن‌ها، جا‌به‌جایی نیرو‌ها و تاریخ‌های تمرینات نظامی آن‌ها به دست بیاورد.

این گروه توانستند تنها با صرف هزینه ۶۰ دلاری، اطلاعات بسیار حساسی را از نظامیان ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) به دست بیاورند. آن‌ها همچنین برخی از این نیرو‌ها را به ترک پست‌های خود تشویق کردند و اطلاعاتی را از این نیرو‌ها کسب کردند که برای باج خواهی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست نظامیان کدام کشور (یا کشورهای) عضو ناتو تحت این آزمایش قرار گرفتند. اما بر اساس گزارش ایندیپندنت، یافته‌های این پژوهش، باعث نگرانی کارشناسان نظامی در انگلیس شده است.

بیشترین اطلاعات از اینستاگرام جمع‌آوری شده است. این شبکه در میان نظامیان ناتو از محبوبیت زیادی برخورار است. فیسبوک نیز دومین شبکه اجتماعی با بیشترین اطلاعات گردآوری شده در این زمینه بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
این همان ذات اصلی و ماهیت آمریکاست که حتی به نیروهای خودش هم رحم ندارد