سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واردات ۲ برابری گوشت نسبت به سال گذشته/ محدودیتی در واردات دام سنگین وجود ندارد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.


علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۴۰ هزارتن برای واردات گوشت ثبت سفارش صورت گرفته است، اظهار کرد: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزارتن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به  آنکه پیک مصرف گوشت در سال ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، اما از ابتدای سال بیش از این میزان برای تنظیم بازار گوشت وارد کشور شده است.

به گفته رفیعی پور، سازمان دامپزشکی قبل از اعمال تحریم‌های جدید در ثبت سفارش یا واردات گوشت اقدامات لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضع واردات دام زنده گفت: مدتی است قرارداد‌هایی با کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین مثل برزیل در حوزه واردات دام سنگین صورت گرفته است و محدودیتی در میزان واردات وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: عرضه ۳۵ تنی اینترنتی گوشت قرمز در تهران/ ورود دادستان به پرونده قاچاق دام


وی با اشاره به اینکه واردکنندگان هیچگونه محدودیتی برای دریافت مجوز واردات دام زنده ندارند، بیان کرد: واردکنندگان از سازمان دامپزشکی می‌توانند مجوز واردات از ۳ تا ۱۰۰ هزار راس دام سنگین را دریافت کنند.

این مقام مسئول از صدور مجوز واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده سبک تا پایان سال خبر داد و افزود: طی هفته گذشته نخستین محموله دام زنده وارد کشور شد که امیدواریم با استمرار واردات بازار گوشت به آرامش برسد.

رفیعی پور ادامه داد: هم اکنون مقدمات کار برای واردات دام زنده سنگین از کشور‌های برزیل، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عمان انجام شده است و واردکنندگان در مسیر انتقال دام هستند که در نهایت دام‌های وارداتی را از طریق بنادر چابهار و دیگر بنادر یا مرز زمینی آذربایجان‌غربی وارد می‌کنند و پس از ذبح در کشتارگاه‌های رسمی، اقدام به توزیع گوشت در بازار خواهند کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره تأثیر صدور ابلاغیه جدید سازمان دامپزشکی در قاچاق دام بیان کرد: براساس صدور دستورالعمل جدید نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی استان‌ها و غیره مسئولیت بررسی و تردد دام در استان‌ها را دارند که همکاری تمامی دستگاه‌ها در کنار هم می‌تواند تأثیر جدی در کنترل قاچاق داشته باشد.

انتهای پیام/

صدور ابلاغیه جدید سازمان دامپزشکی در کنترل قاچاق دام اثرگذار  خواهد بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
یه چیزی بگم و خلاص
توجه کن تا پنج ، شش ماه پیش چه چیزی بر سر زبان مردم می چرخید؟؟؟؟؟؟؟
#برجام
همه از عیب های برجام میگفتن خدایی هم بخوایم قضاوت کنیم به غیر از ضرر چیزی نداشت
حالا وضع جامعه به کجا رسیده و بر سر زبانها چی میچرخه
سکه ، طلا، قیمت خودرو (پراید)گوشت و .....
بله مردم نباید فکر و ذهنشون بره سمت برجام و از اون طرف FATF
همه اینها یه بازی سیاسیه که فشارش رو اوردن رو ملت
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خواهشا کاری کنید مردم شب عید گوشت بتونند بخرند
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مدیرت ضعیف عامل این همه گرونی هاست
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
اقا جان شما می دانستید بزرگترین محصول وارداتی ما از لحاظ وزن و ارزش خوراک دام است ما در منطقه خشک هستیم. مراتعه ما اسیب دیده اند و دام از کشور قاچاق شده است.
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خود کرده رو تدبیری نیست
بنده خدا
۱۰:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه گوشت وارداتی فقط در تهران تاثیر گذار بوده است و در سایر استانها قیمت 100 هزار تومان را هم رد کرده است توزیع گوشت در استانها بسیار ضعیف است حتی در بعضی جاها اصلا" اثری از ان مشاهده نمی شود.
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
پس کو ؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
گوشتی که بدست مردم نرسد به دست دلالان و مافیای گوشت برسد چه فایده ای دارد، مگر قیمتها شکسته شد! روزبروز دارد قیمت گوشت بالا میرود.
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
چی دارین میگین هنر کردین کشوری که صادرات گوشت داشت رو به وارد کننده تخم مرغ و گوشت تبدیل کردید اقا جان به داد ما برسید
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
اگر 1000 برابر هم گوشت وارد کنید اما توزیع آن را دست افراد نابلد بدهید کمبود برطرف نخواهد شد آره قربونش...
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
گوشت زیادتر از تقاضا است منتها سیستم توزیع درست نیست بهتره کوپن گوشت قرمز و مرغ دست مروم بدید تا به همه برسه و صف تمام بشه آخه خانواده هایی هستند که خانوادگی گوشت میگیرند و به کافه ها میفروشند و نوعی کاسبی شده براشون
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
تمام این دو برابر گوشتو خودتون خوردین کو پ
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
بیشتر مردم توان خرید گوشت رو ندارند و بازار مرغ رونقش بیشتره
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
آ خه تا کی میخوان گوشت وارد کنن.من که چون اعتماد به این گوشتا ندارم استفاده نمی کنم ولی چیزی که مردم روزانه مصرف میکنن هیچ وقت روزی نمیشه که دیگه نیاز نباشه.باید خیلی جدی تر جلو قاچاق دام گرفته بشه وبه دامدارها وعشایر توجه ویژه شود.
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
وارادات 2 برابر شده پس کو گوشت در بازار ما چند ماه گوشت نخوردیم
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مگه آقای رییس جمهور نگفتند 90 درصد تامین گوشت از تولید داخل هست پس چرا اینقدر گرونه؟
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
باید ی فکر اساسی برای کاهش قیمت گوشت بشه
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
ما که این همه دامدار در کشور داریم و بخش بزرگ آن روستایی است چرا گوشت عرضه نمیشه تا ارزون شه تا کی باید شاهد این مدیریت ضعیف باشیم
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
امکانات بالقوه تولید گوشت قرمز در کشور ، چند برابر نیازهای داخلی است، آنوقت ما شاهد واردات این فرآورده دامی را به صورت روز افزون هستیم !!! دولت و مجلس کوتاهی کرده اند (وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس) !!!!
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خب تا وقتی به دست مصرف کننده نرسه چه فایده داره
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
یکی میخواد به این آقایون بگه زحمت کشیدید . هنر دارید اول جلوی خروج و احتکار رو بگیرید تا نیازی به وارد کردن وخروج ارز نباشه .
محمد زاده
۰۷:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
این است ، نتیجه کم توجهی برخی از مسئولین به دستورات و راهنمائیهای مقام معظم رهبری !!!
و این است نتیجه بی تدبیریهای وزارت جهاد کشاورزی!!!!
و.....
ناشناس
۰۵:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
ماکه گوشت تنظیم بازارندیدیم گرانی فقط درگوشت نیست همه ی کالاهای اساسی وغیراساسی ازابتدای امسال چندبرابرشده اند ولی حقوق ها افزایش پیدانمی کند چطورزندگی کنیم برای سال آینده هم قراراست 20درصد اضافه شودآخراین انصاف است
سعید
۰۱:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
آقا جان شایعات وتوزیع غلط گوشت منجمد باعث شده که مردم حرص جمع آوری گوشت را داشته باشند. گوشت منجمد مصارف آشپزخانه ها وارگانهای دولتی می باشد و اما دولت باعث شده هر خانواده ای دست کم 20کیلو گوشت منجمد در خانه نگهداری کند ویا اینکه بعضی ها دنبال کاسبی از این راه هستند